Dummy-vejledning søges...
Fra : G.B.

Dato : 12-10-04 16:39

Er der et sted på nettet for nybagte førstegangs-bilejere, hvor man kan
læse alt det grundlæggende?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 18:03

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev :

>Er der et sted på nettet for nybagte førstegangs-bilejere, hvor man kan
>læse alt det grundlæggende?

Kan du definere : Vejledning i hvad ?

Så er det måske noget man skulle overveje til gruppens hjemmeside

( hint hint ....)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : G.B.

Dato : 13-10-04 08:39

jan@fedtegreven.dk skrev i meddelelsen

> Kan du definere : Vejledning i hvad ?

Alt generelt gør-det-selv - lige fra hvordan man skifter dæk og olie,
tips til dæktryk, indstilling af lygter, udbedring af rustpletter,
undervognsbehandling... fortsæt selv...

Eventuelt anbefaling af gode mekanikere, som ikke laver mere end de
bliver bedt om og ikke tager ublu overpriser (det er dyrt nok i
forvejen)?

> Så er det måske noget man skulle overveje til gruppens hjemmeside
> ( hint hint ....)

DET lyder som en rigtig fed idé!!!

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-10-04 19:00

www.dkfritidbil.dk er et godt sted at starte.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 19:08

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev :

>www.dkfritidbil.dk er et godt sted at starte.

Joehhhh - men måske skal der findes til til en renovering af "stedet"

anyway - det bliver vel vinter på et tidspunkt ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-10-04 19:04

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev :
>

> anyway - det bliver vel vinter på et tidspunkt ;)

bare rolig - den er på vej......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 19:16

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev :

>bare rolig - den er på vej......

Det er bemærket, sagde manden der snurrede rundt i en motorvejs
tilkørsel i nat

(yderst dumt at tro at Udby tilkørslen kan tages med 120 ;(

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-10-04 19:22

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Det er bemærket, sagde manden der snurrede rundt i en motorvejs
> tilkørsel i nat
>

> (yderst dumt at tro at Udby tilkørslen kan tages med 120 ;(

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=118
Der burde da ellers have været godt klistret dernede

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 20:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>http://ttv.tv2.dk/index.php?side=118
>Der burde da ellers have været godt klistret dernede

Åehhhh - så er det *derfor* bilen sejlede sådan ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-10-04 08:07

Per Beer Hansen wrote:

> http://ttv.tv2.dk/index.php?side=118
> Der burde da ellers have været godt klistret dernede

Øhh - hvad stod der på side 118 i går aftes?

Her til morgen er det en historie om en voldtægt i Holstebro...

/Jakob

Fra : Henning

Dato : 13-10-04 08:14

On Wed, 13 Oct 2004 09:07:17 +0200, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Øhh - hvad stod der på side 118 i går aftes?

Noget med en varevogn som var væltet med ~1500 liter cola på vejen til
følge

Fra : G.B.

Dato : 13-10-04 08:39

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> www.dkfritidbil.dk

Aha! Den kigger jeg nærmere på! Tak!

Fra : G.B.

Dato : 13-10-04 09:52

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i meddelelsen news:416cdbab$0$160
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Aha! Den kigger jeg nærmere på! Tak!

Det var lige sådan noget jeg var ude efter! Fedest!

Georg
Volvo 460DL

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-10-04 14:04

G.B. wrote:
> Er der et sted på nettet for nybagte førstegangs-bilejere, hvor man
> kan læse alt det grundlæggende?

Der findes en noget bedaget serie af gør det selv-bil-bøger på biblioteket -
kombineret med en Haynes manual til din bil er du godt igang. Haynes har
også mere generelle bøger på engelsk om karrosserireparationer, lak og
elarbejde.

--
vh
Torben