anhængertræk og cykel stativ mv.
Fra : onix

Dato : 12-10-04 15:38

Hej alle i kloge hoveder her inde på NG'en

Jeg har brug for lidt råd og vejledning.

1) Min fabia skal have anhænger træk - bør man vælge at få det monteret på
aut. Skodaværksted ? (eller er det bare ligegyldigt)

2) Jeg har fået oplyst en pris på træk (kugle, ikke aftagelig) ca. 3400-3600
inkl. moms og montering - lyder det fair nok ? (og hvis ikke - hvor får man
monteret et billigt træk - og hvad pris cirka tror I )

3) Vi overvejer at få lavet en ny verdensborger *g* har nogle en god ide om
hvad man gør med barnevogn mv. Kan man sætte dem på et cykelstativ eller er
der nogen der evt. kender til særligt udstyr ? (vi vil ikke til at handle
til en combi eller lign.)

Pyha........det var vist det - kom gerne med et par tips, ideer, hint,
vejledninger osv osv - de tages imod med kyshånd *g*

Vh
Onix

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-10-04 15:58

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse
> Hej alle i kloge hoveder her inde på NG'en

Jeg svarer nu alligevel

> Jeg har brug for lidt råd og vejledning.
<snip>
> [...]
man
> monteret et billigt træk - og hvad pris cirka tror I )

Hos Skoda er det helt normalt. Jeg gav 4500,- for et aftageligt træk til
Octaviaen.
Jeg ved ikke, om du kan få det billigere andre steder.

> [...]
er
> der nogen der evt. kender til særligt udstyr ? (vi vil ikke til at handle

Det kan man sagtens, hvis du husker at spænde det ordentligt fast. Husk også
lygtebom og ekstra nummerplade.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-10-04 16:27

onix wrote:
> Hej alle i kloge hoveder her inde på NG'en
>
> Jeg har brug for lidt råd og vejledning.
>
> 1) Min fabia skal have anhænger træk - bør man vælge at få det
> monteret på aut. Skodaværksted ? (eller er det bare ligegyldigt)

Det er sådan set ligegyldigt hvor henne du får det monteret, bare det er en
der ved hvad han laver (og laver det ordentligt).
Husk også på at du kan undgå syn hvis det er en momsregistreret
reparatør/montør, som udfører arbejdet.

> [...]
> 3400-3600 inkl. moms og montering - lyder det fair nok ? (og hvis
> ikke - hvor får man monteret et billigt træk - og hvad pris cirka

Det lyder som en helt fair pris, jeg tror ikke du finder meget billigere
andre steder.

> [...]
> cykelstativ eller er der nogen der evt. kender til særligt udstyr ?
> (vi vil ikke til at handle til en combi eller lign.)

Da vores poder var så små, at de ´brugte barnevogn, havde vi som regel selve
understellet på cykelstativet og kassen i bagagerummet.
Det er ikke rart hvis kassen hænger udenfor i regnvejr.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : WhoopAss

Dato : 12-10-04 18:58

Ad 2 : Jeg gav 1500,- inkl montering til min Mondeo, på et automester
værksted (jeg ved ikke om jeg bare var heldig eller hvad)

Ad 3 : Angående barnevogn på cykel stativ, så har jeg brugt fidusen med
cykelstativ til nu efterhånden 2 børn, der er dog lige et par ting man bør
være opmærksom på :

1 - Køb et ordentligt og gedigent cykelstativ (Læs, sædvanligvis også lidt
dyrere), jeg har set bilister tabe både cykelstativ og cykel ude på
motorvejn, ikke noget kønt syn.

2 - Brug noget odentligt til at spænde barnevognen fast med, IKKE de famøse
"blæksprutter", de holder ikke ordentligt, brug hellere nogle remme (ikke
elastiske) med nogle gode spænder.

3 _ Hvis du skal køre meget om vinteren, så rig en pressening til at dække
barnevognen af med, ellers ruster den hurtigt, jeg købte en billig i Harald
Nyborg og lånte fruens symaskine, så var den hurtigt syet lidt i facon.

Mvh

Martin

Fra : anders majland

Dato : 12-10-04 20:01

> 1) Min fabia skal have anhænger træk - bør man vælge at få det
> monteret på aut. Skodaværksted ? (eller er det bare ligegyldigt)

I princippet ligegyldigt - Men der er forskelle på hvordan de monteres.
På vores er der ikke skåret ud på den synlige del af kofangeren, men kun
nedaf . Jeg har set fabia'er hvor finishen ikke har været helt god ved
en løsning lige bagud igennem kofangeren.

> [...]
> 3400-3600 inkl. moms og montering - lyder det fair nok ? (og hvis
> ikke - hvor får man monteret et billigt træk - og hvad pris cirka

Det er vist vejledende pris. Anhængertrækket kan du købe hvor du har
lyst og i princippet også montere selv. Men hvis du monterer selv skal
den til syne med det. Er det en mekaniker der har gjort det koster det
kun en ændring af registreringsattesten. Jeg har set anhængertræk på
ebay.de til sofort-kaufen priser omkring 1000dkr - Men thansen og de
andre danske tilbehørsbutikker har sikkert også n

> [...]
> cykelstativ eller er der nogen der evt. kender til særligt udstyr ?
> (vi vil ikke til at handle til en combi eller lign.)

Man kan sagtens sætte stativet bagpå - og så kassen på bagsædet - Men
der er vist noget med at det ikke længere er ok at bruge et liftnet til
at fixere en barnevognskasse med et barn på bagsædet. Men alt uden på
bilen bliver møgbeskidt ...

Det er også lidt upraktisk med noget der dækker for bagklappen, så
overvej også at smide den på taget. Det synes jeg er nemmere - og
specielt nemmere at spænde ordenligt fast.

Sidst jeg kiggede barnevogne var der vist en nyhed der kunne pakkes mere
sammen en gennemsnittet. Mener at den hed Odder Ekspress. Selvom den
skulle være nogen tusinde dyrere end en gennemsnitlig barnevogn kan det
godt være det værd hvis den så kan være i bilen (eller i en tagboks)

Der findes også bagagebokse der kan monteres på et anhængertræk. Jeg ved
at bla. Thule laver det.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : anders majland

Dato : 12-10-04 22:21

> [...]

> kofangeren, men kun nedaf . Jeg har set fabia'er hvor finishen ikke

> har været helt god ved en løsning lige bagud igennem kofangeren.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=14762&item=7926218797&rd=1&ssPageName=WDVW

eller

http://www.skoda.de/index.php?zub_kat=16&modell=Fabia+Combi

Anhängerkupplung

starr (Westfalia)

Anhängerkupplung

abnehmbar (Westfalia)

Anhängerkupplung

abnehmbar

Fra : Elbarto

Dato : 13-10-04 00:58

> [...]
>
> Pyha........det var vist det - kom gerne med et par tips, ideer, hint,
> vejledninger osv osv - de tages imod med kyshånd *g*

Du vil undre dig over hvor meget der kan hænge på sådan en cykelholder
Min søster´s tvillinge barnevogn kunne hænge der + en cykel

Elbarto
OZ3BTO