Køb af brugt Opel Kadett
Fra : Christian TC

Dato : 12-10-04 13:56

Hej Ng

Jeg skal ud og købe en brugt bil,og det jeg har i tankerne er en Opel
Kadett. Ved i hvad for nogle ting jeg skal kigge efter når jeg skal ud og
kigge på bil, og om der er nogle guides på internettet?

Mvh
Christian

Fra : Jimmy

Dato : 12-10-04 14:10

"Christian TC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kadett. Ved i hvad for nogle ting jeg skal kigge efter når jeg skal ud
> og kigge på bil, og om der er nogle guides på internettet?

Start med at kigge efter rust.
Var det ikke engang i sidste århundrede, man ophørte med produktionen af
kadetten?
Hvis du endelig vil belemres med en Opel, så er der da nyere modeller på
markedet til lave priser.

Mvh. J.
Just my 2 cents.

Fra : Christian TC

Dato : 12-10-04 14:52

"Jimmy" <J-man@what-is-micro-and-soft.com> wrote in message
> [...]
> kadetten?
> Hvis du endelig vil belemres med en Opel, så er der da nyere modeller på

Hej Jimmy

Tak for dit svar. Det er min første bil og mit budget ligger på en 30K. Jeg
kommer ikke til at have råd til kasko forsikring, så det skal ikke være en
alt for dyr bil, og så skal den være billig i reservedele. Har du/i nogle
gode forslag til andre modeller eller bilmærker? Jeg har også kigget lidt på
golf.

Mvh
Christian

Fra : ham-der

Dato : 12-10-04 16:00

> [...]
> være en alt for dyr bil, og så skal den være billig i reservedele. Har
> du/i nogle gode forslag til andre modeller eller bilmærker? Jeg har også

Så ville jeg hellere finde en Toyota Corolla fra først i 90erne, de er noget
mere driftssikre, godt nok er reservedelene lidt dyrere end til Kadetten,
men der skal heller ikke bruges nær så mange.

Fra : Olesen

Dato : 12-10-04 17:04

"ham-der" <ham-der@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere driftssikre, godt nok er reservedelene lidt dyrere end til Kadetten,
> men der skal heller ikke bruges nær så mange.

Nu ved jeg ikke, hvor slem Opel er rent motor-mekanisk,
men mener, de er rimelig stærke basalt set, selvom rusten
VAR et problem.

Hvis du brænder for en Opel, som jeg regner med
vender meget stærk tilbage de kommende år,
så er sådan en Kadett sikkert fint.

Husk lige, at selvom der står Toyota på fronten,
så er det i sig selv INGEN garanti for, du slipper
for ubehageligheder.

Jeg er sikker på, at finder du en Toyota til samme pris,
og stand, så er den sikkert lige så rusten som Kadetten.

Men igen, vurdêr den enkelte bil, pas godt på den,
hold øje med rusten (gælder alle biler), og hold
den vedlige, så kan du få megen glæde for dine 30.000,-

MVH

Fra : Jimmy

Dato : 12-10-04 16:14

> [...]
> reservedele. Har du/i nogle gode forslag til andre modeller eller
> bilmærker? Jeg har også kigget lidt på golf.

Hej Chr.

30.000 er ikke meget at købe bil for, men du kan nok få noget japansk,
som ikke er for gammelt.
Min erfaring siger mig, at en golf til 30 kilo ikke er meget golf. VW
holder godt på prisen og det gør dem "dyre", selvom de har mange år på
bagen.
Hvis du vil søge på biler, som holder sig inden for dit budget, vil jeg
foreslå et smut forbi http://www.bilbasen.dk , hvor du kan sætte din
beløbsgrænse og lede der ud fra. Men stadig, se efter rust i vanger,
hjulophæng og gennemtærede bremseledninger. Når du så finder en bil, så
sørg for, at den er synet, så du ikke selv skal stå med vurderingen af,
om den er nem at syne, eller om den er til skrot. Tag den så en tur med
til enten FDM (hvis du skynder dig at melde dig ind) eller til din
lokale bilsmed. Der får du set bilen igennem, så du ikke bliver snydt.
Du har 8 dages returret, hvis ikke jeg husker meget galt. Så der er tid
til at finde de fejl, som forhandleren har "glemt" at fortælle dig om.
Husk en maskinskrevet købsaftale, så sælger ikke kan løbe fra sit ansvar
med begrundelse i kragetær.
Men selvom du køber for et relativt lille beløb, så tænk på sikkerheden.
Sikkerheden kan købes for billigt. Jeg ville aldrig selv købe bil for
mindre end 100.000., om så jeg var nød til at cykle eller tage bussen.

Jeg ønsker held og lykke med jagten på "limoen". ;)

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 17:01

"Jimmy" <J-man@what-is-micro-and-soft.com> skrev i en meddelelse

> Men selvom du køber for et relativt lille beløb, så tænk på sikkerheden.
> Sikkerheden kan købes for billigt. Jeg ville aldrig selv købe bil for
> mindre end 100.000., om så jeg var nød til at cykle eller tage bussen.

Nu er der jo mange biler under 100K der overholder sikkerhedskravene, og der
er garanteret også mange over 100K der ikke gør, men det er jo så din
vurdering om du ikke stoler på dig selv, eller en evt. mekaniker til at købe
noget under.

I prisklassen er der da muligheder nok, personligt købte jeg en Nissan Sunny
1,6 SLX fra 91 her i sommers, intet sikkerhedsmæssigt galt med den jeg gav
22K privat, man skal bare kigge sig godt for, og prøve nogle stykker inden
man bestemmer sig, og hvis man selv ingen forstand har på hvad der er
forsvarligt, så få er der har det til, at kigge på den.

Dannie

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 18:00

"Jimmy" <J-man@what-is-micro-and-soft.com> skrev :

>30.000 er ikke meget at købe bil for, men du kan nok få noget japansk,
>som ikke er for gammelt.

Glem alt om alderen på bilen - det er da vigtigere at den er iorden.

>Du har 8 dages returret, hvis ikke jeg husker meget galt. Så der er tid
>til at finde de fejl, som forhandleren har "glemt" at fortælle dig om.

Du husker ganske forkert - der er ikke nogen returret

>Men selvom du køber for et relativt lille beløb, så tænk på sikkerheden.
>Sikkerheden kan købes for billigt. Jeg ville aldrig selv købe bil for
>mindre end 100.000., om så jeg var nød til at cykle eller tage bussen.

well - det er jo dit eget valgt - jeg kender mange biler til langt
mindre end dine 100k, der sikkerhedsmæssigt er som de skal være.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Peter Herløv

Dato : 13-10-04 00:56

Kadett'en kan helt klart ikke anbefales..motormæssigt er den ganske
udemærket men har vist sig at ruste på nogle særdeles dyre og svært
reparable steder (vognbund omkring forhjulsophæng, bagvanger mv.) Nissan
bilerne ligeså, de "udmærker" sig ved at kunne på det nærmeste falde fra
hinanden af rust indenfor en kortere periode (mellem 2 syn f. eks.)
Tør godt anbefale de franske spande (der efterhånden er bedre end deres
gamle rustne rygte), Toyota, Ford (Escort 5 og Mondeo), Fiat'er der har
været rustbeskyttet løbende, og Mazda 626 model GE, (den senest producerede
model)...og en maxalder på 10 - 11 år skulle altså ikke være umuligt for 30K

Go' jagt..!

Peter