Tag-antenne på en 306
Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-10-04 23:05

Hej gruppe.

Ok. Der må fnises.
Hvordan piller man tag-antennen af en peugeot 306, hvis man
har tiltænkt den en gang maskinvask. Håndvask er bøvl pga.
mangel på gerningssted.
Brugsforvioringen nævner intet. Endda med et billede af en bil med
tag-antenne.

mvh
Henning

Fra : [3630]Matrix

Dato : 10-10-04 23:20

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote in message
> [...]
> Hvordan piller man tag-antennen af en peugeot 306, hvis man
> har tiltænkt den en gang maskinvask. Håndvask er bøvl pga.

Min skal skrues af (også 306)

/Martin O Nielsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-10-04 00:14

[3630]Matrix wrote:

> Min skal skrues af (også 306)

Hmm. Så må min være rustet fast. Plastiken
på roden af antennen har også mærker fra værktøj
fra før min tid.

mvh
Henning

Fra : Mr. Nobody

Dato : 11-10-04 08:32

Hej jeg kan så trøste med at en ny kun koster 125kr og den er nem at skifte
jeg havde samme problem på min 405er.Du skal bare lige lirke loftlyset ud så
sider den inde under der.

Hilsen Jesper

--
Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:4169c247$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...> [3630]Matrix wrote:

> Hmm. Så må min være rustet fast. Plastiken
> på roden af antennen har også mærker fra værktøj
> fra før min tid.
>
> mvh
> Henning

Hilsen jesper
(Mr.Nobody)
www.wanted-more.dk
www.wanted-more.dk/udlejning

Fra : HKN

Dato : 11-10-04 08:41

> Hmm. Så må min være rustet fast. Plastiken
> på roden af antennen har også mærker fra værktøj
> fra før min tid.

Alle tagantenner på Pugs er skruet på, og du kan formentlig se at den er
sekskantet forneden, således at den kan strammes/løsnes med en
fast-/svensknøgle. Giv den en gang WD40, og stram den kun med fingrene når
du har fået løsnet den - det andet er unødvendigt.

-HKN
(somaldrigharmistetenantennepåde4Pugsjegharhaftselvomdekunharværetstrammetme
dfingrene)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-10-04 10:11

> Hmm. Så må min være rustet fast. Plastiken
> på roden af antennen har også mærker fra værktøj
> fra før min tid.

Der skal bare en større svensk nøgle til
Antennen på 106eren var også groet godt fast da den skulle af sidste år.
Det kan måske være en fordel at lade et værksted om det hvis den sidder
RIGTIG fast - så har de aben hvis der sker noget med karossen :)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Allan Dinesen

Dato : 12-10-04 07:03

Hej.

På min 306'er en den skruet fast. Men jeg har oplevet at hvis jeg
ikke har haft den pillet af i et stykke tid, kan den være irret
fast og der skal dermed lidt mild vold til at få den af.
Uheldigvis går gummiet omkring selve antennen løs før gevindet går
løst, så det er vigtigt at du bruger et eller andet som kan klemme
gummiet ind imod metallet når du drejer. Vikl evt. en klud omkring
antennen, så du ikke beskadiger gummiet og klem om antennen med en
tang og drej den af.
Jeg giver gevindet på min antenne siliconelidt fedt når jeg kan se
at det er tørt. Så skal jeg ikke stå og kæmpe med antennen hver
gang bilen skal vaskes.

mvh
Allan