Opel Manta A
Fra : Mogens

Dato : 09-10-04 13:53

Det er et godt eksempel på, hvad elektriker
uddannelsen kan medføre
www.hilmersson-racing.com

Mvh
Mogens
elektriker :)

Fra : Brizz

Dato : 09-10-04 13:58

> Det er et godt eksempel på, hvad elektriker
> uddannelsen kan medføre
> www.hilmersson-racing.com

Det er da ikke meget med en elektrikker at gøre. eller har jeg misforstået
noget?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : John Sahl

Dato : 09-10-04 14:02

Brizz wrote:
> Det er da ikke meget med en elektrikker at gøre. eller har jeg
> misforstået noget?

Tror bare manden er stolt af selv at være elektriker nu han
ser hvad denne svenske elektriker har fået ud af sin Manta..

(Noget af det flotteste arbejde jeg har set)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Brizz

Dato : 09-10-04 14:04

> Tror bare manden er stolt af selv at være elektriker nu han
> ser hvad denne svenske elektriker har fået ud af sin Manta..

Muligt ja.

> (Noget af det flotteste arbejde jeg har set)

Ja den er uden tvivl flot. Dog er jeg ikke så vild med hæl spoleren. En
smagssag

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : John Sahl

Dato : 09-10-04 14:10

Brizz wrote:
> Ja den er uden tvivl flot. Dog er jeg ikke så vild med hæl spoleren.
> En smagssag

Det kan vi nu godt enes om, den er heller ikke lige mig.

Fra : Rasmus

Dato : 09-10-04 14:59

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message
> Det er et godt eksempel på, hvad elektriker
> uddannelsen kan medføre
> www.hilmersson-racing.com

.....og fordi han er Svensker skal han absolut komme en Volvo motor i den
fine gamle Opel?

mvh
Rasmus

Fra : Brizz

Dato : 09-10-04 15:31

> ....og fordi han er Svensker skal han absolut komme en Volvo motor i den
> fine gamle Opel?

JA de er gale herovre §

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Basil

Dato : 09-10-04 15:37

Rasmus wrote:
> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message
>
> ....og fordi han er Svensker skal han absolut komme en Volvo motor i den
> [...]

Han lagde ud med en Ford kværn
Sjovt.
Næsten alt i den er modificeret lastbilgrej, så vidt jeg læste.
Kai

Fra : Mogens

Dato : 09-10-04 18:38

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et godt eksempel på, hvad elektriker
> uddannelsen kan medføre
> www.hilmersson-racing.com

Måske at man ikke får det samme ud af linket
som ved at læse Vmax - det skal jeg da straks
beklage.

Manden er selvgjort hele vejen igennem og har
udført ALT selv - ombygning, tuning, indkøring
af undervogn osv.

Det er helt vildt at disse evner ikke bruges til
noget fornuftigt, men sådan er der jo så meget.
Bilen står ham i 140.000 svenske kroner!
(uden arbejdsløn)

Han har rundet 300 km/t i den, og det ér menin-
gen, at bilen skal anvendes til ræs. Altså ikke kun
udstilling, men på "Striben" mm. :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-10-04 19:15

> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Måske at man ikke får det samme ud af linket
> som ved at læse Vmax - det skal jeg da straks
> beklage.

Fik da en hel del ud af at kigge på bla. historiken.
Det er utroligt at han ikke er headhuntet til et eller andet sted.

> Manden er selvgjort hele vejen igennem og har
> udført ALT selv - ombygning, tuning, indkøring
> af undervogn osv.

Utroligt!

> Det er helt vildt at disse evner ikke bruges til
> noget fornuftigt, men sådan er der jo så meget.

Jeg håber da at han bruger sine evner, på hvad han har lyst til.
At manden har lyst OG evner til at bygge sådan en bil, det tager jeg hatten
af for!
(der gemmer sig en Stetson i huset

> Bilen står ham i 140.000 svenske kroner!
> (uden arbejdsløn)

Jeg tør ikke tænke på hvad sådan en ombygning ville koste,
hvis den var udført på et værksted, incl moms!

> Han har rundet 300 km/t i den, og det ér menin-
> gen, at bilen skal anvendes til ræs. Altså ikke kun
> udstilling, men på "Striben" mm. :)

Det mest utrolige er nok at han selv har lavet bilen.
Inklusive lakeringen.
At bilen så oven i købet også funk(l)er, det er ...............
(jeg savner ord )

Bortset fra alt det.
1) Hvad har det hele så med elektriker at gøre?
2) Hvad har bilen efterhånden med Manta at gøre?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Mogens

Dato : 09-10-04 22:52

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg håber da at han bruger sine evner, på hvad han har lyst til.

Jow, jow...

> Bortset fra alt det.
> 1) Hvad har det hele så med elektriker at gøre?

At han udføre sådan et stykke arbejde uden at have
være mekanisk udlært. Godt nok kan elektrikere
lidt af hvert, meeen "alyvl..." :)

> 2) Hvad har bilen efterhånden med Manta at gøre?

Ik noget...