Ladelampen lyser ved brug af elbagrude, me~
Fra : Morten Trab

Dato : 09-10-04 09:26

Hej,

Nogen der kan fortælle mig hvad der er i vejen med min Kadett E model,
når ladelampen begynder at lyse når jeg tænder elbagruden??
Den begynder kun at lyse hvis den får nogle omdrejninger, ikke hvis
den går i tomgang...

Jeg kunne forstå det hvis det var omvendt, at den lyste når den gik i
tomgang, så måtte generatoren jo ikke levere det den skulle...

Men altså...Kort ;)

Tomgang + Elbagrude = Ingen lys i lampen
Højere omdrejninger (1200+ RPM) + Elbagrude = Lys i lampen

Med venlig hilsen / Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk

Fra : Lars

Dato : 09-10-04 22:04

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men altså...Kort ;)
>
> Tomgang + Elbagrude = Ingen lys i lampen
> Højere omdrejninger (1200+ RPM) + Elbagrude = Lys i lampen

Hvor langt har generatoren kørt, kunne tyde på nedslidte kul i generatoren,
på nogle generatorer har kullene svært ved at holde kontakt når de er slidt
korte, ved høje omdr vibrere skidtet jo lidt mere.

--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Fra : Morten Trab

Dato : 10-10-04 09:04

Den Sat, 9 Oct 2004 23:04:26 +0200, slog "Lars"
<lars@FJERN_larsfunder.dk> knude på tungen og skrev:

>Hvor langt har generatoren kørt, kunne tyde på nedslidte kul i generatoren,
>på nogle generatorer har kullene svært ved at holde kontakt når de er slidt
>korte, ved høje omdr vibrere skidtet jo lidt mere.

Den har vel gået max. 10000 km...