Crossfire / C3 :)
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-10-04 18:02

Hey,
En af mine kammerater har lige lejet en Chrystler Crossfire, da hans Audi TT
1,8T Roadster er blevet stjålet.
No wonder at forhandleren i silkeborg ikke har solgt en eneste af disse
endnu - magen til skrammel skal man lede længe efter (i den prisklasse).
Interiøret mindede mig i materialevalget om min egen Citroen C3 (til
200.000)- der var ca. lige meget hård sølvfarvet plast. Nu havde han ikke
rigtigt prøvekørt den endnu, men umiddelbart var han heller ikke begejstret
for køreegenskaberne - efter sigende var det et stort lokum at køre i. Og
den ellers fine 3,2 motor var desværre koblet med en lidt kedelig
udstødning. Den lød som en hvilken som helst [indsæt tilfældigt bilmærke]
1,8i.
Og så synes jeg tilmed at den er grim - alt for prangende på den grimme
måde.

Synes bare lige at jeg ville dele min skuffelse med jer...

/Kasper Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-04 18:08

Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> grimme måde.
>
> Synes bare lige at jeg ville dele min skuffelse med jer...

Jeg har også læst mange kedelige ting om den, sådan en "fattigmands SLK'er".
Hvad koster sådan én egentlig i forhold til den ægte vare ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens

Dato : 08-10-04 18:11

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad koster sådan én egentlig i forhold til den ægte vare ?

Halvdelen...

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-10-04 19:23

> Halvdelen...

Jeg tror han sagde 800.000 for Crossfire'en - ved ikke med en SLK men det
skal nok passe at det er det dobbelte...

/Kasper Hansen

Fra : BJ

Dato : 08-10-04 20:34

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror han sagde 800.000 for Crossfire'en - ved ikke med en SLK men det
> skal nok passe at det er det dobbelte...

Har i spist søm...?

Billigste SLK koster 630.000 kr. og den dyreste (AMG) koster 1.372.000,- kr.

Se selv i den nok så berømte http://www.bilbasen.dk .....))

Bjørn Jørvad

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-04 09:09

BJ wrote:
> "Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en
> meddelelse news:4166db6c$0$278$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> KLIP

> Har i spist søm...?

Ifølge Chryslers side:
http://www.chrysler.dk/vehicles/crossfire/
så koster Crossfire fra 776800,- kr.

> Billigste SLK koster 630.000 kr. og den dyreste (AMG) koster
> 1.372.000,- kr.
> Se selv i den nok så berømte http://www.bilbasen.dk .....))

Jeg havde engang en PDF fil fra MB med alle deres priser, jeg kan desværre
ikke finde den nu
Det lyder dog underligt hvis SLK'eren skulle være billigere end Crossfire i
basis udgaven.
Crossfire er jo netop bygget over (den gamle) SLK'er.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : BJ

Dato : 09-10-04 10:42

> [...]

> i basis udgaven.
> Crossfire er jo netop bygget over (den gamle) SLK'er.

Det lyder også underligt at den billigste roadster fra MB skulle være
dobbelt så dyr som en Crossfire.

Bjørn Jørvad

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-04 10:46

BJ wrote:

> Det lyder også underligt at den billigste roadster fra MB skulle være
> dobbelt så dyr som en Crossfire.

Det tror jeg nu heller ikke at den er, svjh kostede SLK'eren lidt over
600000,- for den billigeste, dengang den blev introduceret i DK.
Så et gæt (fra min side) ville være at de ligger fra ca. 850000,- og opefter
nu.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-04 10:49

BJ wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Det lyder også underligt at den billigste roadster fra MB skulle være

Jeg fandt faktiskt lige en prisliste fra MB.
SLK'eren koster fra 699000,- og op til 1372000,-
www.mercedes-benz.dk/personbiler/Prisliste.pdf

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : BJ

Dato : 09-10-04 10:52

> [...]

KLIP

> Jeg fandt faktiskt lige en prisliste fra MB.
> SLK'eren koster fra 699000,- og op til 1372000,-

Starmark har en brugt SLK fra 2004 med 8.000 km på klokken til salg.

Det indikerer også ganske udmærket, hvad prislejet er.

Bjørn Jørvad

Fra : Neser

Dato : 08-10-04 20:59

> [...]
> måde.
>
> Synes bare lige at jeg ville dele min skuffelse med jer...

Syntes ellers den Crossfire der står ved Mercedes i Herning larmer rigeligt!

Én anden ting der er yderst upraktisk ved Crossfiren er udsynet indenfra.
Men hvis man kun kigger framad bør der ikke være nogle problemer.

- Neser

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-10-04 22:26

> Syntes ellers den Crossfire der står ved Mercedes i Herning larmer
rigeligt!

Det er den Crossfire fra Ejner Hessel i Silkeborg.
Nu ved jeg ikke hvad de har smidt i den fra Herning, men jeg var i hvert
fald ikke imponeret - det var min kammerat heller ikke. Der var ikke nogen
dyb "vrooom" lyd eller noget der bare svagt mindede om det.

> Én anden ting der er yderst upraktisk ved Crossfiren er udsynet indenfra.
> Men hvis man kun kigger framad bør der ikke være nogle problemer.

Det kunne jeg godt forestille mig - men hvad med fronten? Den ser også meget
markant ud udefra, er den lige så markant indefra? Jeg satte mig ikke engang
i den. Jeg var simpelthen bare så skuffet over interiøret at jeg ikke gad.

/Kasper Hansen

Fra : Neser

Dato : 10-10-04 17:10

> [...]
> fald ikke imponeret - det var min kammerat heller ikke. Der var ikke nogen
> dyb "vrooom" lyd eller noget der bare svagt mindede om det.

Nej, det er ikke nogen dyb brummen, nærmere en lidt højere lyd, men ikke
noget der overdøver en "Brian"-Golf.

> [...]
engang
> i den. Jeg var simpelthen bare så skuffet over interiøret at jeg ikke gad.

Har faktisk ikke været inde og sidde i den, så jeg ved ikke hvordan udsynet
er. Har kun kigget ind i den (Og ned i den cabriolet der holder der.)

- Neser

Fra : Mogens

Dato : 09-10-04 14:16

> [...]

> udstødning. Den lød som en hvilken som helst [indsæt tilfældigt bilmærke]
> 1,8i. Og så synes jeg tilmed at den er grim - alt for prangende på den

Tja' - måske:
www.sondagsavisen.dk/Site/Menu/Artikler/Motor/9550633.htm

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-10-04 15:51

> Tja' - måske:
> www.sondagsavisen.dk/Site/Menu/Artikler/Motor/9550633.htm

Det er selvfølgelig smag og behag, men jeg var i hvert fald dybt skuffet
over (bilens pris taget i betragtning) de hule sølvfarvede plasticrør der
udgjorde de indvendige dørhåndtag (ikke dør-åbnerne) - der er i nøjagtig
samme kvalitet som i min C3. Men sådan er 'kanere jo...

/Kasper Hansen

Fra : Mogens

Dato : 09-10-04 17:09

> Men sådan er 'kanere jo...

Og det var så lige sagen i en nøddeskal!
En amerikansk vogn skal/bør ikke vurderes med almindelige
danske VAG forbrugers øjne.

Den bør vurderes med de øjne, som ville købe en amerikansk
bil, og dét gør en VAG-mand næppe - IMO...