Resource filer og editorer
Fra : Thomas Due

Dato : 15-05-01 09:29

Hejsa,

Jeg ville lige hører om der er nogen derud som har kendskab til nogle gode resource builders.
Den der følger med Delphi (Image Editor) er sgu da ynkelig. Jeg har bl.a. behov for at kunne
kopiere billeder ind i en .res fil, gerne som jpg.

Hvis en evt. builder er freeware vil det så være helt perfekt. Jeg har kun kunnet finde én selv
og den var shareware, hvor fuld versionen koster næsten 100 dollars. Det er altså mere end
min økonomi rækker til.

Hvis der nu ikke er nogen som kender en god resource builder, er der så nogen som kender
formattet for .res filer, fordi så kunne man jo skrive en selv.

Mvh
Thomas Due
tdue@eon.dk

Fra : Christian Iversen

Dato : 15-05-01 12:07

> [...]
nogen som kender
> formattet for .res filer, fordi så kunne man jo skrive en selv.

Der følger faktisk en med Delphi! =)

\%DelphiDir%\Bin\brc32.exe

Måske skal du også have fat i

\%DelphiDir%\Bin\brcc32.exe

Med disse kan du compilere .res til .rc, som du så kan {$Include}

Håber det virker.

M.V.H, Christian Iversen

Fra : Thomas Due

Dato : 15-05-01 14:16

Hejsa,

Ja det er jo godt nok ikke helt det jeg er ude efter. Jeg vil gerne have fat i en
visuel resource builder ligesom Image Editor bare bedre. F.eks. Borland
Resource Workshop.

Problemet er bare at den koster penge og den følger selvfølgelig ikke med Delphi.
Jeg har også fundet en der hedder Resource Builder fra SIComponents men den
er Shareware på 30 dage. Jeg vil forfærdentlig gerne hører om tilsvarende editorer
men som er freeware.

Altså brc32 og brcc32 er da gode i den forstand, men der er for meget arbejde
i forhold til hvad man ellers sparer.

Mvh
Thomas Due

Fra : Christian Iversen

Dato : 15-05-01 15:57

> Ja det er jo godt nok ikke helt det jeg er ude efter. Jeg vil gerne have
fat i en
> visuel resource builder ligesom Image Editor bare bedre. F.eks. Borland
> Resource Workshop.

Nå, på den led!

Jeg misforstod bare dit spørgsmål, fordi du spurgte efter "nogle gode
resource builders". brc[c]32.exe ER netop en resource builder. Det andet bør
kaldes en editor, IMHO.

Regards, Christian Iversen