RAM og Mac... (goe' gamle!)
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 15-05-01 10:29

Hej.

Jeg har planer om at købe den nye iBook. Men den har kun 128MB ram, hvorfor
jeg gerne vil have mindst 128MB mere i. Efter Apples udsagn skal man bruge
Standard PC100 SO-DIMM på 1,25 tommer. Hos PRC-Data kan man erhverve sig en
PQI 128MB klods af denne slags for omkring 450,- inkl. moms.

PRC-DATA mener dog ikke at den vil virke da den heller ikke virker i Compaq
mfl.

Mit spørgsmål er: Når man nu ikke gider at betale det dobbelte hos
Officeline, hvor og hvad køber man så?

...og hvor køber man klodser på mere end 128MB?

Mvh
Gunnar Kristiansen

PS: Jeg har ingen problemer med bl.a. Spectech ram i min B&W G3.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-05-01 12:02

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> PRC-DATA mener dog ikke at den vil virke da den heller ikke virker i Compaq
> mfl.

kan du ikke købe med returret?

> Mit spørgsmål er: Når man nu ikke gider at betale det dobbelte hos
> Officeline, hvor og hvad køber man så?

hos <http://www.nemdirect.dk> - de er ikke de absolut billigste, men de
tager til gængæld ikke mere for slige sager, end den almindelige PC
biks. (= en hel del billigere end de øvrige Mac forhandlere)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-05-01 18:14

Hej Gunnar

Gunnar Kristiansen wrote:

> [...]
> PQI 128MB klods af denne slags for omkring 450,- inkl. moms.
>
> PRC-DATA mener dog ikke at den vil virke da den heller ikke virker i Compaq

Den kan godt monteres, MEN den vil give dig problemer. Det vil nemlig ikke
altid være sådan at iBook'en vil vedkende sig RAM'en.

> Mit spørgsmål er: Når man nu ikke gider at betale det dobbelte hos
> Officeline, hvor og hvad køber man så?

- Man køber Kingston eller APacer RAM, så véd man, hvad man får! - Og så er de
ikke nævneværdigt dyrere end PQI eller et andet mere eller mindre noname
mærke.

> ..og hvor køber man klodser på mere end 128MB?

Prøv www.chippen.dk. De har alle slags RAM - også de specielle til Mac. Kig
under RAM og 'Speciel', men det bør ikke være nødvendig, når den kan bruge en
SO-DIMM, så kan du blot bestille den i den str. du ønsker. - Og så får man en
god service hos ham.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962