problemer med diskette drev!!!
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 15-05-01 08:21

Så skete det sgu igen. Endnu engang har jeg problemer med at skrive på
en diskette der ellers har virket uden problemer. Jeg får fejlmeldingen
at der er problemer med disketten og så fryser maskinen og jeg har snart
oplevet den mange gange. Skal jeg smide mit diskette drev af H til ? Jeg
har en pm 4400 og kører sys 8.6 Disketterne bruges samtidig på PC og
mac. Fejlen dukker hyppigt op efter en periode uden problemer

Nogen ideer?

Jakob H K

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-05-01 09:26

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> [...]
> har en pm 4400 og kører sys 8.6 Disketterne bruges samtidig på PC og
> mac. Fejlen dukker hyppigt op efter en periode uden problemer

Den første tanke er, at det er nogle dårlige disketter der "ikke holder
længe".
Jeg bruger, når jeg husker det, at genopbygge skrivebordet på
macdisketter nu og da, det gør dem hurtigere at mounte.

Kan man tænke sig at PC'en gør noget ved disketten som mac'en ikke kan
lide?

v.h.
Martin

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 15-05-01 20:33

> Den første tanke er, at det er nogle dårlige disketter der "ikke holder
> længe".

Det er helt almindelig standard noname

> Jeg bruger, når jeg husker det, at genopbygge skrivebordet på
> macdisketter nu og da, det gør dem hurtigere at mounte.

De er pc formateret gør det en forskel ?

> Kan man tænke sig at PC'en gør noget ved disketten som mac'en ikke kan
> lide?

Jeg fik engang et svar på det tilsvarende problem der gik ud på at der
var nogle pc filer jeg skulle fjerne, men hvilke kan jeg selvfølgelig
ikke huske

Hygge

Jakob

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-05-01 21:04

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> De er pc formateret gør det en forskel ?

Jeg ved det ikke.
Martin

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 16-05-01 20:38

> [...]

> Jeg fik engang et svar på det tilsvarende problem der gik ud på at der
> var nogle pc filer jeg skulle fjerne, men hvilke kan jeg selvfølgelig

Men hvis du Mac-formaterer disketterne, inden du benytter dem til
'Mac-formål'. skulle evt. pc-filer vel være passende uskadeliggjort?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Enslev

Dato : 15-05-01 09:38

> [...]
> at der er problemer med disketten og så fryser maskinen og jeg har snart
> oplevet den mange gange. Skal jeg smide mit diskette drev af H til ?

Ja

KH Henrik