netværk
Fra : Lars

Dato : 15-05-01 07:55

Hej Mac'er
jeg kunne godt bruge lidt hjælp ( jeg er pc bruger )
Kan man sætte en Mac på et "windows" netværk via en hub ?
Kan man få en Mac på nettet på et "windows" netværk via en hub, uden den
behøver at se de andre pc'er ?

--
Mvh.
Lars Nedergaard

Det tekniske naturvidenskablige fakultet

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-05-01 22:54

"Lars" <lane@jubiipost.dk> wrote in news:9dqjt0$fb5$1@sunsite.dk:

> Hej Mac'er
> jeg kunne godt bruge lidt hjælp ( jeg er pc bruger )

Dem er der skam også plads til her i gruppen (så længe de opfører sig
ordentligt

> Kan man sætte en Mac på et "windows" netværk via en hub ?

Yep. Mac'er har i mange år haft ethernet indbygget. Hvilket modeller er det
du har?

> Kan man få en Mac på nettet på et "windows" netværk via en hub, uden den
> behøver at se de andre pc'er ?

Hvis du med "nettet" mener Internet, så kræver det bare en soft- el.
hardware-router af en art.

På Mac'en skal du i "Kontrolpaneler->TCP/IP" vælge "Ethernet" og "DHCP", så
vil Mac'en automatisk få de rigtige indstillinger fra den DHCP-server i
højst sandsynligt har kørende.

--
René