test af download hastighed
Fra : bo rattenborg

Dato : 15-05-01 11:39

Findes der et program der kan anvendes til at teste en sides
downloadhastighed. Det jeg egentlig har brug for er, at kunne regulere den
hastighed hvor med jeg henter en side.

Er det muligt ?

Mvh
Bo Rattenborg

ps. jeg bruger Stofa....

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 15-05-01 15:56

>Findes der et program der kan anvendes til at teste en sides
>downloadhastighed.

Du kunne markere alle filerne og tjekke størelsen. Resten er ren matematik

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-01 16:49

Sådan som jeg læser det ønsker du noget som kan gøre det langsommere
at hente en bestemt side? Ud over at indsætte et stort billede (i KB)
på siden er der ikke rigtig noget at gøre.
Selve downloadtiden udregner du ved at tage den totale størrelse af
siden i KB og dividere med hvor mange KB/sek du kan hente med, så får
du den teoretisk hurtigste tid. I virkeligheden vil det ofte tage
længere tid af forskellige årsager.
Frontpage kan vise tiden ved flere forskellige hastigheder og det er
der formentlig også andre WYSIWYG editorer der kan.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-05-01 16:30

On Tue, 15 May 2001 17:48:42 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Frontpage kan vise tiden ved flere forskellige hastigheder og det er
>der formentlig også andre WYSIWYG editorer der kan.

Stone's Webwriter kan fx også.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 15-05-01 17:40

bo rattenborg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Findes der et program der kan anvendes til at teste
> en sides downloadhastighed.

Prøv at spørge Bobby:

http://www.cast.org/bobby

Validér siden - og kig på tabellen nederst.

Mvh
Jonas