Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
IBM TFT Fladskærm.
Fra : John Quist Kristense~

Dato : 15-05-01 09:17

Davs.

Jeg har købt en Aptiva maskine med et Nvida Creative Labs CT7520. Endvidere
købte jeg en IBM fladskærm til. Men det virker bare som om, at de to ikke
spiller helt max sammen.

Min fornemmelse blev bekræftet, da jeg satte en bærbar til skærmen, hvor alt
står 100% skarpt. Jeg har opdateret driverne til skærmkortet - hvilket hjalp
ingenting. Jeg har prøvet at hente en opdatering til skærmen, men får at
vide under installationen, at jeg skal installere mit Matroxkort igen. Godaw
mand økseskaft.

Jeg kan ikke forstå det, da skærmkortet på den bærbare ikke skulle være nær
så godt som Nvidaen. Kan det ha' noget at gøre med, at bærbaren normalt har
en TFT-skærm tilknyttet - og grafikkortet derfor er optimeret hertil.

Jeg ville blive mægtig glad, hvis nogen kunne hjælpe - jeg ville være træt
af at skulle købe nyt grafikkort.

Med store forhåbninger: John Q. Kristensen

Fra : dion

Dato : 15-05-01 19:42

Jeg har en IBM T55A TFT monitor på en Nvidia TNT 16MB. Efter en del forsøg
med detonator3 fandt jeg ud af at et fint skærmbillede opnås ved at bruge
Geforce256 driveren.

Fra : John Quist Kristense~

Dato : 15-05-01 19:54

Hej Dion m.fl.

Skærmen er magen til min.

For det første: hvad er detonator 3? Et program til hvad?!?

Geforce256 driver finder jeg hvor?

Tusind tak for svaret.

John Q.K.

Fra : dion

Dato : 16-05-01 16:03

Da jeg ikke er klar over hvilket grafikkort du har kan jeg kun skrive om
mit , et 3år gl. Nvidia TNT 16MB.
Driveren har jeg downloaded for 3-4 måneder siden fra www.nvidia.com
der ser du at de kalder driveren for 'detonator3' formentlig fordi deres
marked er spilfreaks.

Sidste Detonator3version var 6.50. Den gav dårligt resultat: låste sig fast
på 60Hz, dvs flimmer.
Det som jeg bruger med succes er version 6,31. Men mærkeligt nok skal jeg
under installation sige at mit grafikkort er en Gforce256 for at få et godt
resultat. Tilsidst sætter jeg skærm settings til 72 Hz og 32bit farver.
Men allerførst brugte jeg en IBMdiskette utility, som følger med T55A, til
at kalibrere skærmen.
Eneste problem jeg har tilbage er at jeg ikke kan afspille divXvideo
ordentlig. Derfor skifter jeg måske grafikkort snart. Hvis det går godt vil
jeg sætte mit nvidia16MB til salg.
Dion

Fra : John Quist Kristense~

Dato : 17-05-01 00:24

Hej Dion.

> [...]
> resultat. Tilsidst sætter jeg skærm settings til 72 Hz og 32bit farver.
> Men allerførst brugte jeg en IBMdiskette utility, som følger med T55A,

Denne diskette utillity medfulgte ikke min skærm. Er det muligt, at du kan
sende denne over mail.

På Forhånd tak!

JQK

Fra : dion

Dato : 17-05-01 09:11

OK. jeg sender det som zip-attachment i en mail til dig.
Men måske er det overflødigt. Hvis du trykker på knapperne forneden på
monitoren findes noget der hedder Image Lock / Automatic. Det hjælper.