Gem som HTML
Fra : Henrik ##

Dato : 15-01-01 12:59

Hejsa
Jeg er smart, så jeg skulle lige vise en kunde at man i Word97 kan lave
hjemmesider. Jeg lavede flot opstilling med tabel og grafik, men da jeg i
filer valgte menupunktet "gem som HTML" kunne jeg ikke få lejlighed til at
gemme som *.htm -jeg kunne gemme som txt, rtf, doc osv osv men altså ikke
htm eller html.. Hjemme på min egen pC med word2000 virker det selvfølgelig
fint.

Er der noget jeg har overset eller var der noget der manglede at blive
installeret på klientens maskine?

/Henrik

Fra : Marianne Høyen

Dato : 15-01-01 15:25

Du skriver det næste selv. I Word97 ku' du ikke, men i Word2000 gik det
fint. Word97 har simpelthen ikke denne mulighed indbygget.

mvh
Marianne

Fra : Henrik ##

Dato : 15-01-01 18:49

Hmm -i word97 i Filermenuen er der et punkt der hedder "gem som html" eller
også hedder det "gem i WEB-format" jeg kan ikke helt huske hvad der stod.
Det er da underligt at MS har lavet en funktion som ikke virker (eller er
det -det er jo microsoft )
/H

Fra : Per Falkjær Jensen

Dato : 15-01-01 18:49

Hej Marianne -
Når man vælger "gem" eller "gem som" er der ikke nogen mulighed for at
vælge "som HTML", men hvis du kigger under "Filer", så er punktet efter
"gem som" lige netop "Gem som HTML". Hvorfor den ligger der, er et godt
spørgsmål.
Mvh - Per

Marianne Høyen <hoyen@lundbak.dk> skrev i artiklen

Fra : Lars

Dato : 15-01-01 20:52

On Mon, 15 Jan 2001 12:59:20 +0100, "Henrik ##" <ata@privat.dk> wrote:

> [...]
>fint.
>
>Er der noget jeg har overset eller var der noget der manglede at blive

Det er såvidt jeg ved noget der skal være installeret, kan ikke lige
huske hvad menupunktet hedder under Word / office 97 installationen
(men det er vist noget i stil med web support, hvis man så læser
forklaringen til de enkelte punkter, burde tvivlen forsvinde)
Prøv at køre installations programmet en gang til, jeg mener at det er
rimelig åbentlyst hvad der hedder (selvfølgelig skal man vælge
avanceret / custom installation)

Jeg kan godt kigge i min installation og finde det eksakte menu punkt
hvis du ikke selv kan finde det.... (men prøv lige selv først)

Med venlig hilsen

Lars Forssling

lrfNOSPAM@get2net.dk (Fjern NOSPAM for at svare med email)

Fra : Per Andersen

Dato : 15-01-01 19:30

Under installation kan man vælge en komponent: Oprettelse af HTML-sider.

--
Venlig hilsen
Per Andersen

Fra : Per Andersen

Dato : 16-01-01 19:37

Emnet har efterhånden mange gange været oppe her i gruppen, desværre har
de oprindelige spørgere undladt at melde tilbage om de (mange)
forskellige forslag har løst problemet. Men et godt udgangspunkt ville
være at kikke i hjælpeteksten, som har mange sider om Web. Svjh. er der
et særligt opslag under enten komponent eller oprettelse.
Det kan gøres i -97, selvom -2000 er smartere.

--
Venlig hilsen
Per Andersen