Norton antivirus slettet ???
Fra : jytte

Dato : 01-11-04 23:21

Hej
Jeg håber dette er den rigtige gruppe.
Jeg har gennem lang tid fået e-mails fra Microsoft med Security update. Når
jeg så klikker på filen står der at Norton antivirus er slettet. Jeg fatter
ikke et muk, da jeg har Norton antivirusprogram på min pc, og den ønsker jeg
ikke slettet.
Hvad skal jeg gøre?

venlig hilsen
Jytte

Fra : Coach [4130]

Dato : 02-11-04 00:01

"jytte" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg så klikker på filen står der at Norton antivirus er slettet. Jeg
> fatter ikke et muk, da jeg har Norton antivirusprogram på min pc, og den

Jeg tror ikke de mails kommer fra MS.

Der var for nogen tid siden en virus der sendte disse securitymails fra
Microsoft rundt til computere, jeg kan bare ikke lige huske hvad og hvordan
det hang sammen.

Måske nogen her i gruppen kan hjælpe yderligere?

Men det ligner ikke MS at sende security updates ud via email.

Kører din Norton Antivirus i processlinien?
Er den aktiv?
Er den 100% opdateret?
Hvilken version?
har du scannet din harddisk for nylig?

mvh
Bri@n

Fra : jytte

Dato : 02-11-04 15:41

"Coach [4130]" <coach[fjern]@[dette]lite.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Måske nogen her i gruppen kan hjælpe yderligere?
>
> Men det ligner ikke MS at sende security updates ud via email.

Tak for dit svar

> Kører din Norton Antivirus i processlinien?
ja - hvis altså proceslinien er den forneden ?

> Er den aktiv?
også det

> Er den 100% opdateret?
Det mener jeg. Jeg opdaterer når jeg bliver bedt om det, derudover kigger
jeg en gang imellem på den og ser om det ser ok ud. Hvad kan man ellers gøre
?

> Hvilken version?
Den sidst nye udgave af Norton.

> har du scannet din harddisk for nylig?
Har lige været inde og scanne hvor der stod hele computeren, så kommer
harddisken vel også med ? eller hvad ?

VH.
Jytte

Fra : Coach [4130]

Dato : 03-11-04 00:07

> [...]
> gøre ?

> Den sidst nye udgave af Norton.

> Har lige været inde og scanne hvor der stod hele computeren, så kommer

Fint nok...jeg kan se at du har fået et svar vedr. de virusser med MS
security bulletin'er

Lad være at åbne dem.

mvh
Bri@n

Fra : Anders Lund

Dato : 02-11-04 06:32

jytte wrote:

> Jeg håber dette er den rigtige gruppe.

Jeg er da i hvert fald glad for du skrev i en gruppe jeg følger med i!

> [...]
> ikke et muk, da jeg har Norton antivirusprogram på min pc, og den ønsker jeg

Prøv at læse hvad Microsoft har at sige om de mails du modtager....
http://www.microsoft.com/technet/security/news/patch_hoax.mspx

(Det er virus mails, som skal lokke dig til at køre virusen der er
vedhæftet!)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : jytte

Dato : 02-11-04 09:44

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.microsoft.com/technet/security/news/patch_hoax.mspx
>
> (Det er virus mails, som skal lokke dig til at køre virusen der er

Jeg tænkte det sgu´ nok. Jeg har heller ikke turdet gøre noget ved det. tak
for hjælpen.

Jytte