Vælge pst fil ?
Fra : Sørensen

Dato : 27-10-04 11:26

Jeg har geninstalleret - og troede jeg havde lavet en kopi af mine emails
(outlook 2003). Jeg havde brugt et add-on til Outlook, hvor man kan vælge
"sikkerhedskopiering" under filer.
MEN - det viser sig, at jeg mangler emails fra en hel uge i starten af
oktober, mails som lå i min indbakke.
Hvad nu? Jeg har opdaget, at der ligger flere .pst filer i documents and
settings/mig/lokale indstillinger/appl.data/microsoft/outlook.
Og en af disse er fra 15/10. Jeg forestiller mig, at hvis jeg kan få dèn
indlæst, så vil den indeholde "de gamle" fra før denne dato. Korrekt? Rester
derefter ligger stadig på TDC` s server.
Men hvordan får jeg indlæst denne fil? Hvilken fil vælger Outlook selv, når
den skal starte op - og hvordan ændrer man dette valg??
Tak for hjælpen.
preben

Fra : Dorthe

Dato : 27-10-04 17:44

Sørensen wrote:
> [...]
> vælger
> Outlook selv, når den skal starte op - og hvordan ændrer man

Hej
Mine .pst-filer ligger på den hd, som jeg aldrig formaterer, så
ved jeg altid, hvor de er.
Gå i Outlook
Filer
Åbn...
Outlook-datafil...
Lokaliser dine filer og åbn dem.
Jeg har selv 3-4 .pst-filer, som jeg bruger som kategorier til
mails.
Når de så bliver for store, så starter jeg en ny op og omdøber
den gamle til "arkiv" med en dato.

Håber det lykkes for dig.

--
Mvh Dorthe

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 19:32

> [...]
> Jeg har selv 3-4 .pst-filer, som jeg bruger som kategorier til mails.
> Når de så bliver for store, så starter jeg en ny op og omdøber den gamle

Men betyder det ikke, at dine kalender-aftaler og noter mm. også forsvinder
så?

Kh. John

Fra : Sørensen

Dato : 27-10-04 22:05

, hvor de er.
> Gå i Outlook
> Filer
> Åbn...
> Outlook-datafil...

Aha, ja, der ligger godt nok nogle .pst filer. Og jeg kan se, at der ligger
èn, som er få minutter gammel.
Vil det sige, at der hele tiden bliver opdateret en fil dèr, og at det bare
er den, man altid skal sørge for at gemme?
(og som du så har lagt på en anden disk).
Hvorfor ligger der så flere? Der er jo både en .pst, en (1) .pst, en (2).pst
osv...?
Den nyeste hedder faktisk (3).pst. Kan jeg uden videre fjerne de andre, og
så omdøbe den gældende til bare .pst - uden 3-tallet?

sørensen

Fra : Dorthe

Dato : 31-10-04 19:57

Sørensen wrote:
> [...]
> og at det bare er den, man altid skal sørge for at gemme?
> (og som du så har lagt på en anden disk).

Lige nøjagtig. Ligeså snart en mail er flyttet, slettet eller
sendt mv. opdateres din pst-fil.

> [...]
> Den nyeste hedder faktisk (3).pst. Kan jeg uden videre fjerne
> de andre, og så omdøbe den gældende til bare .pst - uden

Jeg ville lige åbne alle pst-filer og se om noget af indholdet
skal gemmes.
Jeg ville også (men det må du lige selv vurdere) oprette en helt
ny .pst-fil, og gemme på f.eks. et sted/drev du ikke sletter på.
Gå i:
Filer
Ny...
Outlook-datafil...
- og følg anvisningerne.

Denne fil kan du evt. bruge fremover og flytte dine mails og
aftaler fra de gamle pst'er over i denne nye.
Hvis du sletter alle på outlooks standardplacering kommer outlook
op og siger, den ikke kan finde din pst.-fil, og om du vil lede
efter den. Det vil du gerne, og så lokaliserer du blot den fil,
du vil have som standard.

--
Mvh Dorthe