gemme lydfiler i PP præsentation
Fra : nilo

Dato : 27-10-04 09:46

Problem 1:
Jeg har lavet en præsentation:
billeder med tilhørende MP3 filer. Mp3 filerne er hentet fra min
harddisk. Hvis disse mp3 filer flyttes eller fjernes fra min harddisk
bliver de ikke afspillet mere i præsentationen. Er Mp3´erne kun
anvendt i præsentationen med en slags link - eller hva´??
I Funktioner->indstillinger->fanebladet generelt har jeg indstillet
"sammenkæd lyde med filer, der er større end" til 50 MB for at undgå
dette problem. Hvad gør jeg forkert ??

Problem 2: Jeg ønsker, at en lydfil skal afspilles helt færdig inden
det er muligt at skifte til næste dias. Altså en slags spærring på
"næste dias" indtil lydfilen er afspillet.

Jeg takker ydmygt for enhver hjælp til løsning af disse problemer

mvh. Niels

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-10-04 12:08

"nilo" <nilo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I Funktioner->indstillinger->fanebladet generelt har jeg indstillet
> "sammenkæd lyde med filer, der er større end" til 50 MB for at undgå

Du gør ingenting forkert. De eneste lydfiler, der kan embweddes i selve
præsentationen er WAW filer. Alle andre filer linkes. Det er derfor
nødvendigt at lydfilerne bliver liggende det rigtige sted, eller evt at
præsentationen opdateresmanuelt , hvis lydfilerne flyttes. Hvis
præsentationen flyttes til wen anden pc, skal lydfilerne flyttes med, og den
absolutte placering på den nye pc, skal være den samme som på den
oprindelige.

> Problem 2: Jeg ønsker, at en lydfil skal afspilles helt færdig inden
> det er muligt at skifte til næste dias. Altså en slags spærring på
> "næste dias" indtil lydfilen er afspillet.

Her er der ingen direkte mulighed for at styre det, men du kan lave noget,
der ligner. Find ud af, hvor længe din lyfil spiller (minutter og sekunder).
Vælg Diasshow - Diasovergang. Fjen fluebenet ud for Fremfør dias ved klik
med musen. Sæt i stedet flueben ved Fremfør Automatisk efter, og sæt så
minutter og sekunder til det tidsrum, lyden varer. Det virker dog sikrest,
hvis du lader lyden startet automatisk, når dias'et bliver vist, og helt
100% præcist bliver det nok aldrig.

Jan

Fra : nilo

Dato : 03-11-04 15:20

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> wrote in message news:<417f8175$0$288$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> hvis du lader lyden startet automatisk, når dias'et bliver vist, og helt

Hej jan

Tak for hjælpen

Kan man lægge videofiler i en ppt. således at de er indeholdt i ppt.en
(embedded) eller er problemet det samme som med mpg. filer ??

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-11-04 17:22

> [...]
>
> Kan man lægge videofiler i en ppt. således at de er indeholdt i ppt.en
> (embedded) eller er problemet det samme som med mpg. filer ??

Ja, problemet er det samme.

Jan