Girokort skrifttype Beløb/Dato
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-10-04 22:39

Hej NG,

Er der nogne, der ved, hvilken skrifttype, størrelse og format, man skal
bruge nederst på et girokort i beløbsfeltet samt dag/måned/år.
Typen er KA71

OCR linien er fortrykt

hilsen
Dennis

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-10-04 23:07

"Dennis Pedersen" <DennisP@Bellaluna.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogne, der ved, hvilken skrifttype, størrelse og format, man skal
> bruge nederst på et girokort i beløbsfeltet samt dag/måned/år.

Jeg tror ikke der stilles nogen særlige krav her. Jeg skriver mine girokort
ud med Arial, 12. pkt. Og det går fint med at få pengene ind

Jan

Fra : Leo Heuser

Dato : 26-10-04 09:03

Hej Dennis

Kravet er skrifttypen OCR-B size 1 (10 tegn pr. inch),
og de forskellige tal skal stå i bestemte positioner.
Prøv om du kan få fat i mappen "Betalingsblanketter", der er
udgivet af BG-Bank.

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-10-04 17:15

Hej NG,

Jeg fandt ud af, at jeg har fået girokort til "manuel udfyldning" - dvs. at
beløbs & datofelterne er inddelt i små bokse.
Jeg fandt en beskrivelse hos Nordea om girokortene, men der står bare
målene - ikke nogen om, hvordan man evt. kan udfylde dem maskinelt
(fonttype)

hilsen
Dennis

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-10-04 19:37

> [...]
> Jeg fandt en beskrivelse hos Nordea om girokortene, men der står bare
> målene - ikke nogen om, hvordan man evt. kan udfylde dem maskinelt

I dit første indlæg skriver du, at OCR linjen er forudfyldt.
Mig bekendt er der ikke noget krav om skrifttypen i de andre felter. Det er
jo tilladt at udfylde dem i hånden, på skrivemaskine m.m. så kan der jo
næsten ikke være noget krav.
Iøvrigt kan du hente oplysninger om girokort m.m. her
http://www.bgbank.dk/blankethaandbogen
Her er bl.a. beskrevet diverse krav.
Hvis du skal bruge OCR fonten kan den også hentes på denne side.

Kurt

Fra : Sigurd

Dato : 26-10-04 18:37

$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er der nogne, der ved, hvilken skrifttype, størrelse og format, man skal
> bruge nederst på et girokort i beløbsfeltet samt dag/måned/år.

Hei
I Norge gjelder følgende regler:
Benyttes OCR-tjenesten, skal utskriften være OCR B-font eller COURIER 12.

OCR B er en font du må betale for, så det billigste vil da være å bruke
Courier.
____________________________

Sigurd Bruteig
www.made4u.no
"Dennis Pedersen" <DennisP@Bellaluna.dk> skrev i melding news:417d7346$0$181

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-10-04 20:49

Hej Sigurd,

OCR B er vist en standartfont nu - jeg har den, og har intet gjort for at få
den.

hilsen
Dennis