Word grafik
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 18-10-04 14:59

Jeg har et problem med MS Word.
Når jeg indsætter et grafikelement (eks. billede), bliver det ikke vist, men
en hvid kasse med tynd sort kant ses.
Man kan ikke formattere grafikelementet på nogen måde, ej heller ændre
størrelse.
Flere gange har jeg forsøgt at geninstallere hele Office-pakken, men
problemet er ikke løst.
Problemet opstår ved alle former for grafik (WordArt, AutoFigurer, Billeder
etc.).

Hvad er der galt, og hvad kan der gøres ved det?

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 17:44

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Billeder etc.).
>
> Hvad er der galt, og hvad kan der gøres ved det?

Har du slået Tools -> Options -> View tab -> Picture placeholders til eller
fra.

Mvh Mads

Fra : Jan F. Niebuhr

Dato : 19-10-04 09:57

Hej NG,

Jeg har samme problem. Jeg har dog prøvet at fidle med:

Funktioner -> Instillinger -> Vis -> Pladsholdere til billeder

Og det ændrer INTET !!!

Den store hvide kasse vises stadig.
Har dog opdaget, at jeg stadig kan indste min figur, slette kassen, og
derefter formatere figuren !
Figuren skal dog oprettes i den hvide kasse !!!

Sider du med en ide til at undgå denne irriterende kasse, så sig endelig
frem !!!

Dette problem opstod dog først efter at have installeret Office 2003 !!!

Jan

Fra : Mads

Dato : 19-10-04 10:57

"Jan F. Niebuhr" <niebuhr@camelclub.dk> wrote in message
> [...]
> frem !!!
>
> Dette problem opstod dog først efter at have installeret Office 2003 !!!

Det er også en indstilling i Options, men jeg kan ikke huske hvad den hedder
og jeg sidder i øjeblikket med office XP og kan derfor ikke finde ud af det.
Den hedder vist nok noget "show picture canvas"/"create in canvas".

Mvh Mads

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-10-04 21:36

"Mads" <mads.knudsen@Fjerneet-privte.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det.
> Den hedder vist nok noget "show picture canvas"/"create in canvas".

Eller på Dansk: Opret automatisk lærred ved indsætning af Autofiugrer.
Punktet findes under Funktioner - Indstillinger. Fanebladet Generelt.

Jan

Fra : Jan F. Niebuhr

Dato : 20-10-04 07:47

Wahuuuu.... Så nemt kan det gøres...

Kunne bare ikke se foden for bare tæer !!
Men det er jo også øjnene man først bliver blind på !

Tak for hjælpen !

Jan

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:41757a98$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-10-04 09:25

"Jan F. Niebuhr" <niebuhr@camelclub.dk> skrev i en meddelelse
> Wahuuuu.... Så nemt kan det gøres...
>
> Kunne bare ikke se foden for bare tæer !!
> Men det er jo også øjnene man først bliver blind på !
>

> Tak for hjælpen !

Velbekomme.

Jan

Fra : Peter

Dato : 19-10-04 19:30

> Sider du med en ide til at undgå denne irriterende kasse, så sig endelig
> frem !!!
>
> Dette problem opstod dog først efter at have installeret Office 2003 !!!

Hmm, det er måske værd at prøve dette:

Vi har/havde samme problem, men det opstod dog først efter at have scrollet
end ad siden og op igen - så forsvandt billederne, og kun rammen var
tilbage. Løsningen vist sig at være driveren til skærmen, som var indstillet
til 60Hz (på en fladskærm). Ved at ændre den til refresh på 70 Hz forsvandt
problemet.

Problemet var altså ikke helt det samme som dit, men måske det kan
inspirere.....

mvh
Peter

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-10-04 12:39

Den 19 okt 2004 skrev Jan F. Niebuhr i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> Figuren skal dog oprettes i den hvide kasse !!!
>
> Sider du med en ide til at undgå denne irriterende kasse, så

Tryk på <Delete> når kassen kommer - inden du indsætter figuren

Lars Klintholm

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 20-10-04 14:47

"Lars Klintholm" <klintholm@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Tryk på <Delete> når kassen kommer - inden du indsætter figuren

Det er ikke drawing-canvas'en jeg snakker om.
- Men som om der er sat "Picture placeholders" til. Men man kan heller ikke
på nogen måde formattere eller ændre på billedet.

Det er noget værre !*#@%$....