undgå at overføre makroer fra excellskabel~
Fra : Johnny

Dato : 07-10-04 08:01

Hej NG

Jeg har sidder og lavet en ret god excell skabelon[XLT], dog er jeg løbet
ind i det problem at når jeg åbner skabelonen og de data som nu bliver
importeret via VBA [module1] er på plads, så vil jeg gerne gemme mit ark[XLS
ala words skabeloner som kun indholder macroer i skabelonen og ikke i det
gemte dokument fra skabelonen.

Altså bliver macroer overført fra min excell skabelon til det gemte excell
ark, hvordan undgår man at overføre disse macroer, da det bestem ikke skal
være med i sådan et ark?

/Johnny

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-10-04 09:02

"Johnny" <None@to.tell> skrev i en meddelelse
> [...]
> ark, hvordan undgår man at overføre disse macroer, da det bestem ikke skal

Du kan lade kode slette koden til sidst i forbindelse med at der gemmes. Det
er så vidt jeg ved den eneste løsning, hvis makroen skal udelades.

Her kan du finde et eksempel på kode, der sletter kode:
http://www.cpearson.com/excel/vbe.htm

En anden kunne dog være at kopiere alle dine data programmatisk, til en ny
mappe, og så gemme den i stedet.

Jan

Fra : Johnny

Dato : 07-10-04 13:12

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:4164f7d8$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.cpearson.com/excel/vbe.htm
>
> En anden kunne dog være at kopiere alle dine data programmatisk, til en ny

Tak det virkede!

Jeg forstå bare ikke den logik for word vs excell skabeloner!!!
/Johnny

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-10-04 16:11

Hej Johnny

> Tak det virkede!
>
> Jeg forstå bare ikke den logik for word vs excell skabeloner!!!

Velbekomme. Forsøg aldrig at forstå Microsofts logik Husk, at de kalder
det en officepakke, men de enkelte programmer udvikles stadig hver for sig
og dermed med deres egne måder at gøre tingene på.

Jan