Trække billede, der er inkluderet i word u~
Fra : UK

Dato : 06-10-04 15:18

Hej

Jeg har hørt at billeder altid er inkluderet i MicroSoft-programmer. Kan man
trække et billede ud af word igen (f.eks.som tif)?

Hilsen Ulla

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-10-04 22:13

"UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har hørt at billeder altid er inkluderet i MicroSoft-programmer. Kan
man
> trække et billede ud af word igen (f.eks.som tif)?

Billeder er ikke nødvendigvis inkluderet. De kan være linkede, men hvis de
er integrerede i fx Word, er den nemmeste måde at trække dem ud på,
simpelhen at gemme dokumentet i HTM format (web-side). Så oprettes der en
særlig mappe med samme navn som dokumentet og med alle billederne i, dog
typisk i jpg format.

Hilsen
Jan

Fra : UK

Dato : 06-10-04 22:45

Tak for svaret.

Faktisk stillede jeg spørgsmålet i den her NG først, men tænkte at det måske
var bedre i edb.grafik, så der er det også blevet postet. Derfor har jeg
faktisk fået et foreslag magen til dig. Jeg har prøvet det, men i
indstillingerne til at gemme til web kan jeg se, at billedet bliver
komprimeret til 120 dpi, og da jeg skal bruge det i 300 dpi, vil det bliver
mindre i str. hvis jeg skal have den rigtige opløsning.
En anden har foreslået copy/paste fra word ind i photoshop, men det er jeg
meget utryg ved. Så det nyeste som jeg lige skal have prøvet er at gemme
dokumentet som pdf, for derefter at trække selve billedet ud.

Hilsen Ulla

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:41645fef$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-10-04 08:55

> [...]
> meget utryg ved. Så det nyeste som jeg lige skal have prøvet er at gemme
> dokumentet som pdf, for derefter at trække selve billedet ud.

Held og lykke Men egen erfaring med at å billeder ud af pdf filer er
ikke så gode, så lad mig gerne vide, hvordan det går.

Hilsen
Jan

Fra : Mads

Dato : 07-10-04 12:16

"UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote in message
> [...]
> mindre i str. hvis jeg skal have den rigtige opløsning.
> En anden har foreslået copy/paste fra word ind i photoshop, men det er jeg

Hvorfor?

Men det bedste IMHO er at kopiere fra Word til MS Photo Editor og så kopiere
derfra til et ønsket billedebehandlingsprogram.

Mvh Mads

Fra : Søren Andersen

Dato : 07-10-04 12:52

UK wrote:
> [...]
> billedet bliver komprimeret til 120 dpi, og da jeg skal bruge det i
> 300 dpi, vil det bliver mindre i str. hvis jeg skal have den rigtige

Før du vælger at gemme til web (HTML):
Gå til "Tools / Web Options", vælg "Pictures" fanebladet, sæt "Screen Size"
til den største du finder der og tast "300" i "Pixels per inch" boksen. Har
den engelske version, men det skulle forhåbentlig være til at forstå - Håber
det kan bruges...
--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : Calle.

Dato : 07-10-04 01:02

UK wrote:
> Hej
>
> Jeg har hørt at billeder altid er inkluderet i MicroSoft-programmer.
> Kan man trække et billede ud af word igen (f.eks.som tif)?

kan du ikke bare højreklikke på billedet, og vælge "gem som"
--
Calle.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-10-04 08:54

Hej Calle
"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> kan du ikke bare højreklikke på billedet, og vælge "gem som"
> --

Det kan man ikke i Word.

Hilsen
Jan

Fra : Calle.

Dato : 07-10-04 09:49

Jan Kronsell wrote:
> Hej Calle
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Det kan man ikke i Word.

nej det er jo foresten kun ner det er gemt som html.
Men du kan altid højreklikke og vælge "kopier", og så gå ind i et
fotoprogram og bruge "sæt ind" og så gemme i det ønskede format.
--
Calle.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-10-04 11:57

Hej Calle
> Men du kan altid højreklikke og vælge "kopier", og så gå ind i et
> fotoprogram og bruge "sæt ind" og så gemme i det ønskede format.
> -

Enig. Men det var netop det UK prøvede at undgå

Jan

Fra : Søren Andersen

Dato : 07-10-04 12:38

UK wrote:
> Jeg har hørt at billeder altid er inkluderet i MicroSoft-programmer.
> Kan man trække et billede ud af word igen (f.eks.som tif)?

Dette link ser lovende ud:
http://www.lebans.com/msword.htm

Citat; "Word.zip contains code to allow the user to extract embedded Images
at original size and resolution."
- Lad os vide om det virker efter hensigten...

Fra : UK

Dato : 07-10-04 22:36

Hej til alle, der har kommenteret mit spørgsmål

Jeg har nu prøvet de forskellige metoder: Copy/paste, gem til web, lave en
pdf og downloadet linket herunder.

Jeg har faktisk fået nogle rimelige resultater ud af det pånær gem til web,
blev ikke helt god (png og gif-filer), men er stadig usikker på, hvordan
filen opfører sig, hvis den bliver sendt til filmudkørsel, så jeg overvejer
stadig, hvad jeg lige skal gøre.

Mht. til det sidste forslag her med linket til www.lebans.com, har jeg
downloadet og pakket det ud. Det medfører, at der kommer to wordfiler,
hvoraf det ene får word til at gå ned, hvis man prøver at åbne den og på den
anden er der blot et billede, jeg kan ikke rigtig se, nogen steder, hvad det
er jeg lige skal gøre. Der er et sted, hvor man kan vælge at åbne eller
konvertere billedet, men det fungerer ikke lige som det jeg havde
forestillet mig. Så ... Søren ... indtil videre virker det ikke efter
hensigten.

Til jer alle, tusind tak for jeres interesse, jeg må lige spekulere- og
eksperimentere lidt mere.

Hilsen Ulla

Fra : Søren Andersen

Dato : 07-10-04 23:42

UK wrote:
> Hej til alle, der har kommenteret mit spørgsmål
>
> Jeg har nu prøvet de forskellige metoder: Copy/paste, gem til web,
> lave en pdf og downloadet linket herunder.

Prøvede du også mit andet forslag om at gå til "Tools / Web Options", vælge
"Pictures" fanebladet, sætte "Screen Size" til den største værdi du finder
der og taste "300" i "Pixels per inch" boksen? Så får du da i det mindste
minimum-kravet på 300 opfyldt... alternativt se forklaringen på den anden
metode længere nede.

> [...]
> vælge at åbne eller konvertere billedet, men det fungerer ikke lige
> som det jeg havde forestillet mig. Så ... Søren ... indtil videre

Joh da... men du skal først markere billedet og derefter afvikle macroen
"SaveToBitmap". Fordelen fremfor de andre metoder er at den gemmer billedet
i original størrelse. Kopiér de billeder du vil have gemt ind i en kopi af
ExtractImagever17.doc, og følg den nævnte metode.

> Til jer alle, tusind tak for jeres interesse, jeg må lige spekulere-
> og eksperimentere lidt mere.

Det var så lidt... synd at du ikke kunne bruge det?

Fra : UK

Dato : 08-10-04 09:28

> UK wrote:
..

> [...]
> finder der og taste "300" i "Pixels per inch" boksen? Så får du da i det
> mindste minimum-kravet på 300 opfyldt... alternativt se forklaringen på

Ja, men billederne bliver til png og gif, som jeg begge synes stod dårligere
i photoshop end de andre metoder, jeg prøvede.

> [...]
> billedet i original størrelse. Kopiér de billeder du vil have gemt ind i
> en kopi af ExtractImagever17.doc, og følg den nævnte metode.

Hvor befinder macroen sig henne, er det én, der bliver lagt ind sammen med
det ene af de to dokumenter, jeg downloadede? ... jeg kan jo kun åbne en af
filerne, den anden får word til at lukke ned. Jeg kan ikke se en makro, der
hedder SaveToBitmap.

> Det var så lidt... synd at du ikke kunne bruge det?

Man lærer jo alligevel lidt hver dag, så jeg har fået noget ud af det og
prøver mig alligevel frem udfra de kommentarer jeg har fået.

Hilsen Ulla

Fra : Søren Andersen

Dato : 08-10-04 09:45

UK wrote:
> [...]
> jo kun åbne en af filerne, den anden får word til at lukke ned. Jeg
> kan ikke se en makro, der hedder SaveToBitmap.

I ExtractImagever17.doc - er det den der får din Word til at lukke ned? Her
virker det perfekt (Office 2003, UK edition).

Fra : UK

Dato : 08-10-04 13:53

> I ExtractImagever17.doc - er det den der får din Word til at lukke ned?
> Her virker det perfekt (Office 2003, UK edition).

Jeg har word 2000, men det er jo nok for gammelt. Som du nok kan regne ud er
jeg ikke den helt store bruger af word så jeg er ikke lige gået så meget op
i hvilken version jeg har.

Ulla

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-10-04 22:35

> [...]
er
> jeg ikke den helt store bruger af word så jeg er ikke lige gået så meget

Mon ikke det er dine sikkerhedsindstillinger, som står forkert, hvorved
makroer automatisk deaktiveres.
Nu har jeg ikke lige word 2000 ved hånden, men du skal ind ved
Funktioner-Indstillinger. På fanen sikkerhed kan du sætte sikkerheden for,
hvorledes makroer aktiveres.
Sæt den til lav og prøv så igen.

Kurt