Samle celler til én ny celle
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-09-04 12:07

Excel spørgsmål

Sidder med en række tekstceller i et regneark, er der nogen formel for at
samle 2 celler til en ny celle med den samlede streng fra de foregående?

Ligesom beregnings formelen =A1+A2 bare for tekst.

Eks.
Celle1=Bjarke
Celle2=Andersen
Celle3 (Celle1+Celle2)=Bjarke Andersen

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-09-04 12:51

Den 29 sep 2004 skrev Bjarke Andersen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> streng fra de foregående?
>
> Ligesom beregnings formelen =A1+A2 bare for tekst.

Hvis de to celler skal samles: =A1&A2

Hvis der skal mellemrum imellem: =A1&" "&A2

Lars Klintholm

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-09-04 13:42

Lars Klintholm <klintholm@despammed.com> crashed Echelon writing

> Hvis de to celler skal samles: =A1&A2
>
> Hvis der skal mellemrum imellem: =A1&" "&A2

Tak skal du ha' Lars! Faktisk rigtig meget tak, fandt lige ud af den også
kunne hjælpe mig på andre måder i et større skema jeg er igang med.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-09-04 18:39

> [...]

> Tak skal du ha' Lars! Faktisk rigtig meget tak, fandt lige ud
> af den også kunne hjælpe mig på andre måder i et større skema

Velbekomme, Bjarke

Lars Klintholm