yahoo internet messenger til mac?
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 14-05-01 20:21

Jeg har lige læst en anmeldelse af messenger programmer i politiken. De
er selvfølgelig alle til pc, men finder der noget lignende til pc.
Specielt synes jeg at muligheden for internet telefoni er interessant.

MVH

Jakob H K

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 14-05-01 22:25

pinligt der var jeg sgu for hurtig. Der står faktisk at det findes til
alle platforme så nu vil jeg kigge hos messenger.yahoo.com

Er der nogen der har erfaringer med disse programmer. Yahoo messenger
program bliver rost. Hvor hurtig en forbindelse skal man have for at
kunne bruge det her internet telefoni til noget ? Skal man have en
kraftig maskine ?

MVH

Jakob H K

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 14-05-01 22:41

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> pinligt der var jeg sgu for hurtig. Der står faktisk at det findes til
> alle platforme så nu vil jeg kigge hos messenger.yahoo.com

Gu var jeg ej... Nu har jeg været inde og kigge, og selv om der står
at det findes til alle platforme er voice chat/internet telefoni
åbenbart kun understøttet på wintel platformen

Er der nogen alternativer ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-05-01 23:13

In article <1etf1w2.3s4zliqu1jswN%jaggehk@ofir.dk>, Jakob Højer
Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Jeg har lige læst en anmeldelse af messenger programmer i politiken. De
> er selvfølgelig alle til pc, men finder der noget lignende til pc.

Ja, led på versiontracker der er bla. AIM (netscape/AOL) og MSN (MS) -
Der findes endda en Mac OS X klient til Yahoo, samt én der skulle kunne
klare alle de større tjenester.

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 15-05-01 07:41

> Ja, led på versiontracker der er bla. AIM (netscape/AOL) og MSN (MS) -
> Der findes endda en Mac OS X klient til Yahoo, samt én der skulle kunne
> klare alle de større tjenester.

Ved du om nogen af disse kan klare internet telefoni/voice chat med PC
brugere ?

MVH

Jakob H K

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 15-05-01 07:43

-
> Der findes endda en Mac OS X klient til Yahoo, samt én der skulle kunne
> klare alle de større tjenester.

Ved du foriøvrigt om brugen af disse tjenester udgør en væssentlig
sikkerheds risiko. Jeg fik ideen at disse programmer ville være ideelle
til intern kommunikation på mit arbejde, hvor alle maskiner er på
nettet, men jeg er lidt usikker på om det er at skabe et stort
sikkerhedshul. Jeg mener at kunne huske at der var problemer med ICQ på
dette område?

MVH

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-05-01 10:29

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Ved du foriøvrigt om brugen af disse tjenester udgør en væssentlig
> sikkerheds risiko. Jeg fik ideen at disse programmer ville være ideelle

Nej, jeg har aldrig selv brugt real-time komunikationsprogrammer.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april