/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Hub/switch til bærbar
Fra : Nicolai L. Petersen


Dato : 15-10-04 22:39

Hej Gruppe

Er der nogen der kender til en lille Hub/switch der ikke kræver at få
strøm udefra, således at man kan beuge den til bærbare når man ikke er
i nærheden af en stikkontakt.?
--
Regards
Nicolai L. Petersen
Spamtrap@pc.dk
Lad os så se om TDC's nye filter er noget værd

 
 
Jens (15-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 15-10-04 22:56


"Nicolai L. Petersen" <spamtrap@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender til en lille Hub/switch der ikke kræver at få
> strøm udefra, således at man kan beuge den til bærbare når man ikke er
> i nærheden af en stikkontakt.?

Øhh.... ?
Hvordan skal den switch få forbindelse til et netværk ?
Eller mener du noget trådløst antenne med længere rækkevidde ? ,(isåfald,
hvor langt?..)

Mvh Jens


Uffe S. Callesen (15-10-2004)
Kommentar
Fra : Uffe S. Callesen


Dato : 15-10-04 23:34

Jens wrote:
> Øhh.... ?
> Hvordan skal den switch få forbindelse til et netværk ?
> Eller mener du noget trådløst antenne med længere rækkevidde ? ,(isåfald,
> hvor langt?..)
>
> Mvh Jens
>

Tror han tænker på en switch/hub som kører på strømmen fra patchkablet
(ikke nødvendigvis PoE) Ja de findes men ved dæleme ikke hvor de kan
købes..

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Jens (15-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 15-10-04 23:57


"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse

> Tror han tænker på en switch/hub som kører på strømmen fra patchkablet

Jojo, det var også mit første indfald, og så aligevel ikke.
Hvis der er et patchkabel, er der jo max 100 meter (teoretisk), til en
stikkontakt...., isåfald burde det være muligt med en bærbar og en fornuftig
ekstern antenne at klare sig.....

> (ikke nødvendigvis PoE) Ja de findes men ved dæleme ikke hvor de kan
> købes..

PoE kan købes til linksys, og understøttes blandt andet af wap modellerne.
Trådløs strømoverførsel er mig bekendt kun opfundet af de gamle
guder......... endnu.......

Mvh Jens



Nicolai L. Petersen (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai L. Petersen


Dato : 16-10-04 00:15

On Sat, 16 Oct 2004 00:57:10 +0200, "Jens" <mkg@tuknet.dk> wrote:

>
>"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse
>
>> Tror han tænker på en switch/hub som kører på strømmen fra patchkablet

Eller kan trække strøm fra usb eller sidder i PCMCIA porten

>Jojo, det var også mit første indfald, og så aligevel ikke.
>Hvis der er et patchkabel, er der jo max 100 meter (teoretisk), til en
>stikkontakt...., isåfald burde det være muligt med en bærbar og en fornuftig
>ekstern antenne at klare sig.....

Ok så forklarer jeg lidt mere om hvad det er jeg ønsker.

Der sidder 4 personer ude på en mark, deres bærbare skal kobles
sammen, og de har ikke strøm inden for 10 km.


>> (ikke nødvendigvis PoE) Ja de findes men ved dæleme ikke hvor de kan
>> købes..

Så må jeg jo håbe på at der er en anden der ved.

>PoE kan købes til linksys, og understøttes blandt andet af wap modellerne.
>Trådløs strømoverførsel er mig bekendt kun opfundet af de gamle
>guder......... endnu.......

Kommer vel an på hvordan vi definere det.
--
Regards
Nicolai L. Petersen
Spamtrap@pc.dk
Lad os så se om TDC's nye filter er noget værd

Jens (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 16-10-04 01:02


"Nicolai L. Petersen" <spamtrap@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ok så forklarer jeg lidt mere om hvad det er jeg ønsker.

Tak for det, det gør tingene lidt nemmere.....

> Der sidder 4 personer ude på en mark, deres bærbare skal kobles
> sammen, og de har ikke strøm inden for 10 km.

Et trådløst netkort i hver, netværk opsættes som "Adhoc"...

> >PoE kan købes til linksys, og understøttes blandt andet af wap
modellerne.
> >Trådløs strømoverførsel er mig bekendt kun opfundet af de gamle
> >guder......... endnu.......
>
> Kommer vel an på hvordan vi definere det.

Hehe....

Mvh Jens


Nicolai L. Petersen (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai L. Petersen


Dato : 16-10-04 11:12

On Sat, 16 Oct 2004 02:01:35 +0200, "Jens" <mkg@tuknet.dk> wrote:

>
>Et trådløst netkort i hver, netværk opsættes som "Adhoc"...

Ja, men da alle ikke har WLAN af samme fabrikat vrker det ikke ret
godt

--
Regards
Nicolai L. Petersen
Spamtrap@pc.dk
Lad os så se om TDC's nye filter er noget værd

Jens (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 16-10-04 16:22


"Nicolai L. Petersen" <spamtrap@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men da alle ikke har WLAN af samme fabrikat vrker det ikke ret
> godt

Find ud af hvor mange der kan bruges sammen, og sæt et pdmcia i resten som
fungerer med dem.
Pcmcia kort fås jo for næsten ingenting idag....., jeg har endog lige fået
nogle usb stick trådløse netkort.... 54g endda,,

Bluetooth er næste mulighed.

Mvh Jens


Jens (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 16-10-04 16:33


"Jens" <mkg@tuknet.dk> skrev i en meddelelse

> Bluetooth er næste mulighed.

BTW : En usb BTtand koster i omegnen af 200 kr...., det er 1000 for 5
maskiner, og nok den mindst strøm krævende mulighed.
Jeg antager at det ikke er uvæsentligt hvor længe de bærbare`s batterier
holder.


Mvh Jens



Mads Bahrt (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Mads Bahrt


Dato : 16-10-04 10:08

Nicolai L. Petersen wrote:

> Hej Gruppe
>
> Er der nogen der kender til en lille Hub/switch der ikke kræver at få
> strøm udefra, således at man kan beuge den til bærbare når man ikke er
> i nærheden af en stikkontakt.?
Jeg har en gang læst om passive hubs der ikke skulle have strøm, men
hvor kabellængden til gengæld var begrænset til 100 m samlet i stedet
for 100 m pr. port. Jeg har dog aldrig set en i praksis. Jeg tror at
Jens' forslag med trådløse netkort i ad-hoc mode er det mest
tilgængelige. Sørg for, om muligt, at holde jer til en enkelt model
netkort, da ad-hoc mode ikke er standardiseret, og det derfor ikke er
sikkert at det vil virke på tværs af flere fabrikater.

MVH
Mads

Nicolai L. Petersen (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai L. Petersen


Dato : 16-10-04 11:14

On Sat, 16 Oct 2004 11:08:28 +0200, Mads Bahrt
<mads_bahrt@hotmail.com> wrote:

>Nicolai L. Petersen wrote:
>
>> Hej Gruppe
>>
>> Er der nogen der kender til en lille Hub/switch der ikke kræver at få
>> strøm udefra, således at man kan beuge den til bærbare når man ikke er
>> i nærheden af en stikkontakt.?
>Jeg har en gang læst om passive hubs der ikke skulle have strøm, men
>hvor kabellængden til gengæld var begrænset til 100 m samlet i stedet
>for 100 m pr. port. Jeg har dog aldrig set en i praksis. Jeg tror at
>Jens' forslag med trådløse netkort i ad-hoc mode er det mest
>tilgængelige. Sørg for, om muligt, at holde jer til en enkelt model
>netkort, da ad-hoc mode ikke er standardiseret, og det derfor ikke er
>sikkert at det vil virke på tværs af flere fabrikater.

Da alle ikke har WLAN af samme fabrikat virker det ikke pt, derfor en
hub til kabling, men ja ellers må vi jo købe WLAN kort der kan tale
sammen.
Men en passiv hub er netop det som jeg leder efter. Og bare
kabellængden kan være 5 m pr enhed er det rigeligt.
--
Regards
Nicolai L. Petersen
Spamtrap@pc.dk
Lad os så se om TDC's nye filter er noget værd

Henning (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 16-10-04 12:32

> Er der nogen der kender til en lille Hub/switch der ikke kræver at få strøm udefra

http://www.byteccusa.com/product/network/bt-555.htm

Og hvis nu en skulle vide hvor man finder noget lignende i DK..?


Nicolai L. Petersen (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai L. Petersen


Dato : 16-10-04 13:41

On Sat, 16 Oct 2004 13:31:33 +0200, "Henning" <henning@usenet> wrote:

>> Er der nogen der kender til en lille Hub/switch der ikke kræver at få strøm udefra
>
>http://www.byteccusa.com/product/network/bt-555.htm
>
>Og hvis nu en skulle vide hvor man finder noget lignende i DK..?

Så ville jeg thivertifald blive glad.
--
Regards
Nicolai L. Petersen
Spamtrap@pc.dk
Lad os så se om TDC's nye filter er noget værd

Jens (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 16-10-04 16:20


"Henning" <henning@usenet> skrev i en meddelelse
news:4171069c$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Er der nogen der kender til en lille Hub/switch der ikke kræver at få
strøm udefra
>
> http://www.byteccusa.com/product/network/bt-555.htm
>
> Og hvis nu en skulle vide hvor man finder noget lignende i DK..?


Det virker jo ikke ret godt....., siden er off....

Mvh Jens )


Asbjorn Hojmark (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-10-04 17:12

On Sat, 16 Oct 2004 17:20:12 +0200, "Jens" <mkg@tuknet.dk> wrote:

>> http://www.byteccusa.com/product/network/bt-555.htm

> Det virker jo ikke ret godt....., siden er off....

Ikke her.

-A

Jens (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 16-10-04 18:53


"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
newsh2n01rmf5adbqu40oaser5bpm6fub7gq@news.sunsite.dk...
> On Sat, 16 Oct 2004 17:20:12 +0200, "Jens" <mkg@tuknet.dk> wrote:
>
> >> http://www.byteccusa.com/product/network/bt-555.htm
>
> > Det virker jo ikke ret godt....., siden er off....
>
> Ikke her.

Argh.... en fejl 53.... sorry
Men.... 40$..., de må da være helt fraèn..., det er jo bare en 5volt switch
med et lille kabel med en usb > mini jack....

Så er der lige spørgsmålet om hvilken bærbar der har batteri, til at trække
den i mere end en time....

Mvh Jens


Asbjorn Hojmark (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-10-04 23:22

On Sat, 16 Oct 2004 19:52:32 +0200, "Jens" <mkg@tuknet.dk> wrote:

> Men.... 40$..., de må da være helt fraèn..., det er jo bare en
> 5volt switch med et lille kabel med en usb > mini jack....

40$ er ca. 250 kr, så man betaler måske 50 kroner for friheden i
at det er strømfødt med USB. Dyrt er det da ikke.

> Så er der lige spørgsmålet om hvilken bærbar der har batteri,
> til at trække den i mere end en time....

Den står til 6V*500mA (max). Jeg har 8AH ved 10.8V på mine to
batterier, så at trække den i en time burde vel ikke være det
store problem.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Jens (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 16-10-04 23:34


"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse

> Den står til 6V*500mA (max). Jeg har 8AH ved 10.8V på mine to
> batterier, så at trække den i en time burde vel ikke være det
> store problem.

Hmm, en usb tastaturlampe med en lille bitte pære tager ret hurtigt livet af
min acer celeron, men den er selvfølgelig heller ikke den stærkeste model
der findes.
Aceren kan til nød klare 1.5 time med lampen tændt, det holder jo ikke til
en "arbejdsdag" i marken.


Mvh Jens


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste