Kan ikke starte Activity Monitor
Fra : Thomas Piekut

Dato : 31-10-04 22:10

Hej NG

Jeg kan ikke starte Activity Monitor. Ikonet hopper i dokken, men så
sker der ikke mere. I min console log står følgende:
2004-10-31 22:07:56.300 Activity Monitor[372] The tool is not setuid
root - please repair the privileges

Jeg køre 10.3.5. Hvad er gået galt, og hvordan retter jeg det?

Thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 31-10-04 21:54

Thomas Piekut <piekutXXX@mail.dk> wrote:

> [...]
> root - please repair the privileges
>
> Jeg køre 10.3.5. Hvad er gået galt, og hvordan retter jeg det?

som der skrevet står - du reparerer tilladelserne.

Åbn Disk Utility, som ligger i /Applications(Programmer)/Utilities,
vælg din startdisk ved at klikke på den og klik så på Repair
Privileges/Kontroller disktilladelser.

Bagefter vil du formodentlig trygt kunne åbne Activity Monitor.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas Piekut

Dato : 01-11-04 00:01

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

Tak for hjælpen, det var det der skulle til, nu virker det igen. Jeg er
endnu ikke helt vant til OS X, er lige skiftet fra 9.1.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-11-04 00:26

Thomas Piekut <piekutXXX@mail.dk> wrote:

> Tak for hjælpen, det var det der skulle til, nu virker det igen. Jeg er
> endnu ikke helt vant til OS X, er lige skiftet fra 9.1.

så skal du lade være med at pille (især fra OS9) eller indtaste dit
password i tide og utide (jvf. din fejlmeddelelse - tilladelser går
ikke i stykker af sig selv)

Fra : Thomas Piekut

Dato : 02-11-04 14:27

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

Hej Morten

Jeg har ikke installeret OS 9 på maskinen. Jeg er ikke helt med på hvad
du mener med at indtaste password i tide og utide, kan du ikke forklare
det lidt mere? Jeg bliver kun bedt om at indtaste password når jeg
logger ind, og hvis jeg skal installere nye programmer.
I øvrigt hat jeg oplevet at maskinen går ned en del gange, hvor jeg ikke
kan afslutte processen der hænger, og bliver nød til at slukke og tænde
maskinen! Dette sker fx, tit når jeg skal tømme papitkurv.