Apple support
Fra : Steen

Dato : 29-10-04 16:03

Er det ikke hamrende irriterende, at man altid får en svensktalende
supporter i røret, hver gang man ringer til Apple, for at stille et
spørgsmål, eller evt. vil afgive en bestilling?

Jeg savner lidt dansksproget support.

--
Steen
danmark = dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 29-10-04 16:23

Steen <newz@pc.danmark> wrote:

> [...]
> supporter i røret, hver gang man ringer til Apple, for at stille et
> spørgsmål, eller evt. vil afgive en bestilling?

Prøv at snakke tysk med ham/hende

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : N/A

Dato : 29-10-04 18:28

Fra : Steen

Dato : 29-10-04 18:28

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote in

> Hvis man er vokset op i Nordjylland så er vel begge dele et pisse
> irreterende problem.
> Derfor ville Dansk være at foretrække for alle parter !!

Ja, nemlig ja

Hvis man ringer til et dansk firma, så er det jo rart de snakker dansk.

Jeg ringede for at bestille en Airport Express, og en svnsker rullede sig
ud med: Då kollar du Airposrt ihop met din bredbands stikkan....

Så droppede jeg det køb.

--
Steen
danmark = dk

Fra : Christian Bech

Dato : 29-10-04 19:37

In article <Xns9591C6100F03Bnewzpcdanmark@62.243.74.163>,
Steen <newz@pc.danmark> wrote:

> Jeg ringede for at bestille en Airport Express, og en svnsker rullede sig
> ud med: Då kollar du Airposrt ihop met din bredbands stikkan....
>
> Så droppede jeg det køb.

Det forstår jeg. Sikke da en pervers stodder!

Fra : Tom

Dato : 29-10-04 19:48

On 29/10/04 20:36, in article
christian.bech-7B087B.20365629102004@news.net.uni-c.dk, "Christian Bech"
<christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Det forstår jeg. Sikke da en pervers stodder!

Ikke alle svenskere er perverse.. Mødte engang en i växö ( växsjö) (!?)(
eller sådan noget lignende..)

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-10-04 07:39

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> On 29/10/04 20:36, in article
> christian.bech-7B087B.20365629102004@news.net.uni-c.dk, "Christian Bech"

> Ikke alle svenskere er perverse.. Mødte engang en i växö ( växsjö) (!?)(
> eller sådan noget lignende..)

Spørgsmålet er, hvorfor det altid er sådan, at hvis en eller anden
foreteelse optræder på et og kun et skandinavisk sprog, så er det
svensk. Sådan var det også dengang, da Danmark var eneste skandinaviske
medlem af EU. Hvor har vi fejlet?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-10-04 08:26

xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> [...]
> foreteelse optræder på et og kun et skandinavisk sprog, så er det
> svensk. Sådan var det også dengang, da Danmark var eneste skandinaviske

Ikke-skandinaver kan vel bar eikke hoere forskel, og saa er der flest
ramt ved at vaelge svensk.

Solaris er operativsystemet til Sun og det understoetter svensk men
ikke dansk. Det er en styg oplevelse - saa er engelsk bedre.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-10-04 18:47

Ole Jensen wrote:

> Prøv at snakke tysk med ham/hende

Se at tale tysk med dem ville være en hel del lettere. Ser du, hvis man
bor i den sydlige del af Danmark så er man vokset op med tysk/tysk-TV.
Derfor er tysk intet problem.
Hvis man er vokset op i Kbh. eller nordsjælland ja så er
Svensk/svensk-TV vel ganske normalt, og derfor intet problem.

Fra : Ole Jensen

Dato : 29-10-04 21:24

> [...]

> irreterende problem.
> Derfor ville Dansk være at foretrække for alle parter !!

Jeg er vokset op i Aalborg, men har set meget svensk fjernsyn, derfor
forstår jeg godt svensk, men jeg kender da mange som ikke forstår en
disse svensk, så jeg kan godt se problemet.

Fra : Steen

Dato : 29-10-04 22:18

infomail@oleswebsite.dk (Ole Jensen) wrote in

> Jeg er vokset op i Aalborg, men har set meget svensk fjernsyn, derfor
> forstår jeg godt svensk, men jeg kender da mange som ikke forstår en
> disse svensk, så jeg kan godt se problemet.

Jeg må hellere skynde mig at indskyde, at Apple absolut ikke er det eneste
firma med denne politik. HP har osse en blandet skare af telefonsupportere,
når man ringer til HP, bliver man (ubemærket af kunden) omstillet til et
kontor i Sverige.

Alligevel synes jeg et dansk firma, beliggende i Danmark, burde yde dansk
support til danskere - men jeg er nok lidt gammeldags i den opfattelse.

--
Steen
danmark = dk

Fra : Michael Holm

Dato : 30-10-04 11:56

Steen <newz@pc.danmark> wrote:

> Alligevel synes jeg et dansk firma, beliggende i Danmark, burde yde dansk
> support til danskere - men jeg er nok lidt gammeldags i den opfattelse.

> [...]
Man kan sige at man gerne vil ringes op af en dansk medarbejder, de har
dem! Ham jeg plejer at få lyder norsk (det gør det ikke bedre :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk