Digital signatur
Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 28-10-04 06:58

På adskilliges anbefalinger og opfordringer har jeg fået og installeret
(tror jeg) en Digital signatur. Men når jeg forsøger at bruge den til at at
logge på fx ePosthuset på postdanmark.dk får jeg en blank side, hvor der
står " Siden kan kun vises med et gyldigt OCES certifikat. "

Er der nogen der har erfaring med cybersignaturerne og kan hjælpe mig?

Skal jeg bruge Explorer isf. Safari?

Vh
Carsten
(OSX 10.3.5, Safari)

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 28-10-04 08:59

Ta et kig på vejledningen på <http://lunddal.dk/2004_02_01_arkiv.html>
--
Michael Tysk-Andersen
tysk-andersen.dk

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 28-10-04 20:54

On 28/10/04 9:59, in article 1gmd2cr.1lmn7yl1mfls1sN%mta@mac.com, "Michael
Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote:

> Ta et kig på vejledningen på <http://lunddal.dk/2004_02_01_arkiv.html>

Tak for en fin vejledning. Der er bare det problem, at endelsen på min gemte
fil er .pkcs12 og Hovednøgleringen ikke vil importere den. Jeg har surfet
lidt rundt på tdconline og er begyndt at tro, jeg måske skulle have haft en
Standard Flex signatur, jf.
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst

Har du nogle bud?

Vh
Carsten

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 28-10-04 22:16

Carsten & Uni Vous Ortmann <vousortmann@mail.dk> wrote:

> Tak for en fin vejledning. Der er bare det problem, at endelsen på min gemte
> fil er .pkcs12 og Hovednøgleringen ikke vil importere den.

Omdøb endelsen til .p12
--
Michael Tysk-Andersen
tysk-andersen.dk

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 28-10-04 22:33

On 28/10/04 23:16, in article 1gme35y.6rmoqkkeye3wN%mta@mac.com, "Michael
Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote:

> Omdøb endelsen til .p12

Cool. Umiddelbart lader det til at virke. Dog undrer jeg mig lidt over at
der efter "Systemet Behandler din forespørgsel" (eller noget i den retning)
og efter jeg har indtastet mit CPR#, står en blinkende adresselinie i
Safari, dvs. ikke en dl-progress men en blinkende sag og en (næsten) blank
side. Noget du kender?

Vh
Carsten

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 29-10-04 06:47

> [...]

> og efter jeg har indtastet mit CPR#, står en blinkende adresselinie i
> Safari, dvs. ikke en dl-progress men en blinkende sag og en (næsten) blank

Jeg oplever det samme, så det må igen tilskrives noget inkompatibilitet
som vi macbrugere skal slås med på nettet.
--
Michael Tysk-Andersen
<tysk-andersen.dk>, Rønne

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 29-10-04 09:02

On 29/10/04 7:47, in article 1gmeqoz.o57b24una1ogN%mta@mac.com, "Michael
Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote:

> Jeg oplever det samme, så det må igen tilskrives noget inkompatibilitet
> som vi macbrugere skal slås med på nettet.

Det er det. Jeg har lige talt med PostDK, som siger at Macbrugere skal bruge
Explorer og i øvrigt have slået al pop-up spærring fra. Min signatur virker
fint i Safari på Told&Skat.

Tak for hjælpen

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 29-10-04 09:04

> [...]

> Jeg oplever det samme, så det må igen tilskrives noget inkompatibilitet
> som vi macbrugere skal slås med på nettet.

Hvordan får jeg signaturen til at spille i explorer?