Redigere I DVD film
Fra : Jane M. :o)

Dato : 23-10-04 23:32

Også postet I dk.edb.videoredigering

Hejsa

Jeg har købt mig et Sony digital-Videokamera som brænder optagelserne
direkte ned på en 8cm mini-DVD.

Softwaren til Kameraet er udelukkende til Windows, og jeg sidder på
Macintosh.

Filerne hedder: .VOB når jeg går ind og åbner DVD og kigger på den.

Jeg har ikke fundet software eller et program, hvor jeg kan bearbejde de
scener jeg har optaget.

Det jeg ønsker er f.eks. At tage en scene (det er brændt ned I scener), at
lave den I lavere opløsning og sætte ind som mini-film på min hjemmeside.

Hvis I kender de der små film-klip man ofte får som jokes, eller når man vil
se nyheder på internet m.m.

Har I nogle gode forslag til software, samt hvordan jeg I det hele taget gør
det?

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk - CAM

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-10-04 23:57

Jane M. <virker@hotmail.com> wrote:

> Har I nogle gode forslag til software, samt hvordan jeg I det hele taget gør
> det?

Konverter filmene til Quicktime ved hjælp af f.eks. OpenShiiva

Download her:
<http://mac.softpedia.com/public/cat/21/21-132.shtml>

/Preben
--