In article <1gm9b4q.kkset21ve4kh2N%mac10fjern@os.dk>, Erik Skovgaard
<mac10fjern@os.dk> wrote:
> Walther <reply@in.group> wrote:
>
> > In article <1gm2iw3.i4ln1l1tzdsd6N%mac10fjern@os.dk>, Erik Skovgaard
> > <mac10fjern@os.dk> wrote:
> >
> > > Hej, er her en med god forbindelse til "guds eget land" US. Har lige
> > > vÊret ude for at Apple forhindre folk udenfor US i at k¯be reservedele.
> > > Det drejer sig om kablet til inverterboardet i en ibook dual usb. Det
> > > kan k¯bes hos Small Dog Electronics, og jeg bestilte tre stk. af 20
> > > dollar, betalte via VISA og alting var fint indtil jeg fik en mail fra
> > > dem om at de ikke mÂtte sÊlge til personer udenfor US. Den specielle
> > > reservedel kan ikke fÂs i europa, og Appel service centerne vil kun
> > > reparere skÊrme ved at f hele maskinen og skifte hele skÊrmen til en
> > > pris af 4000,- kr. Helt og aldeles uh¯rt, er vi undermennesker her i
> > > europa.
> > > NÂ, men da jeg ikke selv kender nogen i US s¯ges derfor en der har. Du
> > > kan maile mig ved at fjerne "fjern" i mailadressen. PÂ forhÂnd "thank
> > > you."
> >
> > Det var "#§%&%§#" da drÂben!!!!
> >
> > Jeg hÂber at du har hÊngt i r¯ret til Apple og bitched og whined
> > uafbrudt i en mÂned, for de fortjener alt den brok de kan f for den
> > svinestreg af et design iBook'en er!!
> >
> > Jeg k¯bte reservedelen her:
http://www.microdocusa.com/specials.html
> >
> > Go' arbejdslyst ,
> > walther
> >
> >
> >
> > (et par kreditkort et godt alternativ til service vÊrkt¯jet for at
> > splitte lo.... ad)
> tak for det gode link Walther, de har den reservedel jeg s¯ger, men de
> er rimelig dyre, de tager 59 dollar ifht. de 20 dollar hos Small Dog,
> alts 3x.
> Og du kan vÊre ganske rolig jeg har talt med Apple pr. telefon, men de
> guider blot videre til Apple Store, der ikke har den reservedel, men
> krÊver at hele maskinen sendes og tager derefter 4000,- ex moms for at
> skifte skÊrmen. Alts koster det 4000,- kr + i Europa mens det kan g¯res
> for 20 dollar samt en times arbejdstid i USA, det er perverst.
> Det jeg ikke forstÂr er at i US kan man selv afg¯re om man er istand til
> at reparere en mac, mens man i europa ikke har den mulighed. For nÂr man
> laver sÂdan en reparation er garantien jo ikke lÊngere gÊldende, s det
> er jo p eget ansvar. Derudover har Apple aldrig vedkendt sig det
> dÂrlige design ang. skÊrmkablerne, hvilket i sig selv er en skÊndsel.
Ja man kan undre sig længe over Apple's politik???. Apple har indrømmet
over for mig at der er en designfejl, som gør at maskinen ikke kan
holde til almindeligt brug, jeg kunne bare ikke bruge den oplysning da
min maskine er købt igennem et firma.
Jeg var egentlig kommet til den konklusion at Apple valgte at lyve, for
ikke at få rigtigt mange maskiner retur. Men nu hvor de forhindrer folk
i købe reservedele i USA, vælger de åbenbart at tjene penge på deres
første svinestreg..... forstå det hvem der kan?
Og til andre som læser denne tråd, husk at tegne forsikring på jeres
bærbare, det er den _eneste_ forsikring på elektronisk udstyr der kan
betale sig!
Og til dem som har i(ce)Books , brug Sleep funtionen i stedet for at
putte den ved at lukke skærmen.
Forresten, når du er inde i maskinen, er det meget nemt at skifte HD'en
samtidigt.
Mvh,
walther
Mvh,
Walther