frame grabbing
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 22-10-04 13:50

Hej

Jeg vil gerne købe en USB dims til frame grabbing (dvs. til at optage
video/TV på) - er der nogen der kan anbefale mig noget?

Jeg har en PB12" med1 GHz, 768 MB RAM + et godt eksternt USB lydkort. Er
den stærk nok til at lave gode optagelser med?

Når vi så er ved det: Er der nogen der kan anbefale en god DVD brænder
(ekstern USB/Firewire ting)

Mvh
Anna

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-10-04 13:14

Anna M. Andersen <noname@domain.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en PB12" med1 GHz, 768 MB RAM + et godt eksternt USB lydkort. Er
> den stærk nok til at lave gode optagelser med?

Det bliver nok en Firewire-dims, nærmere betegnet en EyeTV 200 fra
ElGato, da USB ikke er hurtigt nok til at overføre video/TV i fuld
størrelse. ElGato har også en USB-løsning, men laver video i halv
størrelse og i MPEG1, hvilket giver meget ringere kvalitet end video i
fuld størrelse i MPEG2, som EyeTV 200 laver.

Den koster i omegnen af 3000 kr.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 23-10-04 13:48

Tak for forklaringen. Jeg var ikke klar over at man skulle op i den pris
for at få en rimelig kvalitet Så skal jeg vist lige kikke lidt på
seperate harddisk recordere i stedet.

/Anna

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-10-04 15:54

> [...]

> Tak for forklaringen. Jeg var ikke klar over at man skulle op i den pris
> for at få en rimelig kvalitet Så skal jeg vist lige kikke lidt på

Hej Anna

Dejligt at se dig igen

Jeg skal have en imac G5, og der køber jeg Eye TV 200 til, jeg tror at
det er det bedste på markedet til Mac.

Det er en pæn slat penge at slippe, men til gengæld tror jeg at der er
"indbygget succes " i produktet
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 23-10-04 16:21

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> det er det bedste på markedet til Mac.
>
> Det er en pæn slat penge at slippe, men til gengæld tror jeg at der er

Hejsa,

det lyter da rigtig godt med en imac G5'er til dig Hvornår skal du
have det?

Jeg er også klar over at Eye TV er et godt produkt, jeg synes bare det
er lidt dyrt... jeg ender nok med at købe en DVD optager med harddisk
recorder i stedet for

Mvh
Anna