Network trash og OS X
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-10-04 00:34

Hejsa,

Tilbage i Mac OS 9 tiden kunne man smide ting fra netværksdrev i
skraldespanden og have dem liggende der, indtil man tømte
skraldespanden. Filerne blev opbevaret i den usynligt Network Trash
Folder (ihvertfald på en Ethershare server) og kunne tømmes centralt
fra serveren.

Med OS X får jeg besked om, at filerne bliver slettet med det samme,
så der har man åbenbart ikke muligheden for at have filer liggende i
skraldespanden. Det sker både med en Ethershare server (nyeste
version) og en Mac OS X server.

Er det muligt at få den gamle funktionalitet tilbage?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-04 09:18

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Er det muligt at få den gamle funktionalitet tilbage?

jeg mener det er en brænsning i OSX's AFP klient eller Finder, har du
prøvet at forbinde fra OS9?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-10-04 14:10

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> jeg mener det er en brænsning i OSX's AFP klient eller Finder, har du
> prøvet at forbinde fra OS9?

Fra 9'eren fungerer det fint... OS X's Finder koder altså gevaldigt!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-04 23:54

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Fra 9'eren fungerer det fint... OS X's Finder koder altså gevaldigt!

det gør den sikkert, men i denne sammenhæng er det vel mere relevant
at den skoder Er det iøvrigt finder eller AFP klienten?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-10-04 16:37

> det gør den sikkert, men i denne sammenhæng er det vel mere relevant
> at den skoder Er det iøvrigt finder eller AFP klienten?

Nå ja... et s fra eller til...

Om det er Finder eller AFP-klienten kommer vel ud på et? For brugeren
er det noget hø, at man ikke har samme muligheder som i 9'eren. Den er
også væsentligt langsommere end 9'eren på serveren.

Det ser iøvrigt rigtigt godt ud, nu hvor vi er ved at få vores G5'ere.
Jeg har 8 stks stående på række, klar til opsætning

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-04 09:12

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Det ser iøvrigt rigtigt godt ud, nu hvor vi er ved at få vores G5'ere.
> Jeg har 8 stks stående på række, klar til opsætning

pas på at der ikke pludselig står 7 G5'ere og en dual 867!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-10-04 17:46

> pas på at der ikke pludselig står 7 G5'ere og en dual 867!

Nå ja, det gør der da også... det var pudsigt...

--
Mvh.
René Frej Nielsen