Er vi gamle og ude af trit?
Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-04 22:09

Jeg synes, Geekculture gør lidt nar ad os Mac-brugere som nogle
gammeldags, forstokkede personer, der er helt ude af trit med tiden:

<http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/608.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-10-04 06:28

> Jeg synes, Geekculture gør lidt nar ad os Mac-brugere som nogle
> gammeldags, forstokkede personer, der er helt ude af trit med tiden:
>
> <http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/608.html>

Jeg føler mig sgu´osse lidt ramt..........af noget knæhøj karse!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 21-10-04 19:57

> Jeg synes, Geekculture gør lidt nar ad os Mac-brugere som nogle
> gammeldags, forstokkede personer, der er helt ude af trit med tiden:

Du sku' ha' været på MacBrugers Workshop på Gammelgård i Herlev her i
oktober: Gennemsnitsalderen var ca som på Folkeskolernes lærerværelser
(uden at der er mange macbrugere der): Over 40 (på trods af tre drenge +
to piger)

venlig hilsen

Martin

-desværre kan jeg ikke huske eller finde linket til billederne
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 21-10-04 20:01

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> -desværre kan jeg ikke huske eller finde linket til billederne

Jo da:

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/computer/macbruger_workshop/preview
_01of61.html

Fra : Christian Bech

Dato : 21-10-04 20:32

In article <1gm0xya.sfyihs1yv4bt0N%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> [...]
> oktober: Gennemsnitsalderen var ca som på Folkeskolernes lærerværelser
> (uden at der er mange macbrugere der): Over 40 (på trods af tre drenge +

Nu du selv siger det. Da jeg så billederne syntes jeg kun, at der
manglede nogle nissehuer

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-10-04 23:24

In article <christian.bech-65849F.21313921102004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

Nu behøver man jo heller ikke holde det et sted, der hedder Gammelgård.

> Nu du selv siger det. Da jeg så billederne syntes jeg kun, at der
> manglede nogle nissehuer

Det værste er, at det jo rammer os alle før eller siden. Jeg er snart en
af dem, der trækker gennemsnitsalderen op.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 22-10-04 06:56

In article <news-3DA8EE.00235722102004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Nu behøver man jo heller ikke holde det et sted, der hedder Gammelgård.

Mange af deltager ville kunne spare transporten, hvis det blev holdt på
Aldershvile.

> Det værste er, at det jo rammer os alle før eller siden. Jeg er snart en
> af dem, der trækker gennemsnitsalderen op.

Min iMac G3 trækker også op. Måske er det bare misundelse, der er
baggrunden for min grovhed? Der var godt nok mange lækre maskiner på den
workshop.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-04 09:03

Martin Ammentorp wrote:

> [...]
> oktober: Gennemsnitsalderen var ca som på Folkeskolernes lærerværelser
> (uden at der er mange macbrugere der): Over 40 (på trods af tre drenge +

Ja og det er sådan, at ældresagen kommer og holder et foredrag på
den næste MacBrugers Workshop...)))

Og når vi nu har været sjove, så kan vi også være alvorlige, og så
kan jeg sige, at jeg selv har to voksne børn som begge bruger både
Mac og PC, og for dem er det lige så naturligt, at ha' og bruge en
computer, som det er for os gamle er at ha' og bruge et køleskab.

Og de har gang i så meget, og de har så mange berørringsflader, at
de nok ikke føler sig tiltrukket af en MacBrugers Workshop, men det
er vist helt normalt, i næsten alle foreninger er det sådan, at de
unge dropper ud i 15-17 års alderen, og så vender de først tilbage,
når de har stiftet familie og fået børn...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 22-10-04 10:10

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> [...]
>
>Min iMac G3 trækker også op. Måske er det bare misundelse, der er
>baggrunden for min grovhed? Der var godt nok mange lækre maskiner på den

Hej I unge flabedeI skulle hellere beundre, at der er så mange ældre
der, der er så engageret og gider, dels beskæftige sig med computer og
dels gider lette sig fra stolen og være sociale.

Jeg kender mange unge der mest kun sidder på den dertil indrettede, ser
video, spiser chips og drikker Cola, og kun kan gå ud om natten. Det ville
være lige så urimmeligt at sige, at det er sådan de unge er, for der er
masser af unge, der har gang i mange ting og fuld fart på.

Inden I kommer for godt igang, vil jeg gerne sige, at som kasserer kender
jeg alderen på medlemmerne og de er jævnt fordelt i alle aldre. Fra 10 år
til 80 år.

I vores bestyrelse, hvor vi er 7 stk, er der 3 stk rundt de 30 år - 1 ca
40 år og så resten fra knapt 60 og op til mig selv på 64 år.

Håber Niels Riis E næste gang vi sørge for lidt billeder af de "unge" så
man her ikke tror, det er et alderdomshjem på udflugt
Hilsen fra evigt unge og oldgamle
Hanne

Så kan jeg lige afslutte med denne: Jeg sagde henkastet til en af mine
venner, "Ja, ja vi bliver nogle gamle hængerøve" Hvortil han svarede:
Hanne, vi bliver forhåbentlig gamle, MEN hængerøve, Det bliver vi aldrig"
- Og det tror jeg påHH

Og hvornår er man gammel? Husk vi er unge, der bare er blevet lidt ældre.
Og I vil opdage at den grænse rykker helt automatisk efterhånden, som I
bliver ældre

WWW.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-10-04 14:43

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
>
> Og hvornår er man gammel? Husk vi er unge, der bare er blevet lidt ældre.
> Og I vil opdage at den grænse rykker helt automatisk efterhånden, som I

Hvis der er nogle Mac-brugere, der er så gamle, at de ikke har lov at
kalde sig unge, tjener det både dem og Mac-en til ære, at de netop på
den måde ikke er ude af trit.
Det er de unge, der ikke bruger Mac, der har et problem med at komme i
trit med os andre.

Venlig hilsen

Ove Steen (snart 55)

Fra : Jens

Dato : 22-10-04 16:10

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Det er de unge, der ikke bruger Mac, der har et problem med at komme i
> trit med os andre.

Hørt!

> Ove Steen (snart 55)

Og her sad jeg og troede at jeg var være én af de gamle.
--

Jens F (årgang 1950)

Fra : Morten Lind

Dato : 23-12-04 21:44

Tak Hanne - du er nu så sød
(Hviske: Sig det lige igen)
M.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 22-10-04 18:54

> [...]

> I vores bestyrelse, hvor vi er 7 stk, er der 3 stk rundt de 30 år - 1 ca
> 40 år og så resten fra knapt 60 og op til mig selv på 64 år.

Vi er 8 bestyrelsesmedlemmer
og 2 af os er ikke fra knap 60 til .. derimod fra ca. 46/47 til 55 og
igen fra 55 og op

> Og hvornår er man gammel? Husk vi er unge, der bare er blevet lidt ældre.
> Og I vil opdage at den grænse rykker helt automatisk efterhånden, som I
> bliver ældre

Som supplement er man ikke ældre end man selv føler sig

Jeg føler mig ikke gammel (endnu) jeg er kun en årsunge på 54 årgang1950
følger årstallet så næste gang er det 55 år.

Venlige hilsner Karen
www.Macbruger.dk

--
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-10-04 14:28

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> Som supplement er man ikke ældre end man selv føler sig

"You're only pretty as you feel"

hilsen fra en årgang 52

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-10-04 21:46

In article <fc.0073fb6b0684b2633b9aca00f5575aab.684bbeb@net.dialog.dk>,
> [...]

> ældre der, der er så engageret og gider, dels beskæftige sig med
> computer og dels gider lette sig fra stolen og være sociale.

Det var jo heller ikke vores idé. Diskussionen startede med tegningen i
Geek Culture. Har du set den?

<http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/608.html>

Den går ikke bar på alder, men også på at være smart og med på moden.
Det har jo ikke altid noget med alder at gøre.

> Og hvornår er man gammel? Husk vi er unge, der bare er blevet lidt
> ældre. Og I vil opdage at den grænse rykker helt automatisk
> efterhånden, som I bliver ældre

Det er så rigtigt. Jeg mærker det tydeligt på sygehuset. I modsætning
til de fleste andre firmaer, kender vi jo vores kunders alder. Jeg var
vant til, at folk fra halvfjerdserne var børn. Nu kommer de for selv at
få børn. Selv dem fra firserne er ofte et hoved højere end mig. De unge
elver står og overvejer, om det nu er nødvendigt at give en mand på 45
blybeskytter på testiklerne. Det gør man jo ikke på ældre mænd, der ikke
skal have børn. Vi ser forskelligt på alder, afhængig af, hvor gamle vi
selv er. Som en overlæge engang sagde: Definitionen på midaldrende er
"ti år ældre end mig".
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 26-10-04 21:25

> [...]

> være lige så urimmeligt at sige, at det er sådan de unge er, for der er
> masser af unge, der har gang i mange ting og fuld fart på.

Heh, forbier. Det gode ved at være i trediverne er, at man falder uden
for begge kategorier. "både og og hverken enten eller" som det hedder i
den danske sangskat.

> Inden I kommer for godt igang, vil jeg gerne sige, at som kasserer kender
> jeg alderen på medlemmerne og de er jævnt fordelt i alle aldre. Fra 10 år
> til 80 år.

Det interessante er gennemsnitsalderen

> Og hvornår er man gammel? Husk vi er unge, der bare er blevet lidt ældre.
> Og I vil opdage at den grænse rykker helt automatisk efterhånden, som I
> bliver ældre

Jeg er så vidt jeg husker 32 men med to små børn og fuldtidsarbejde
føler jeg mig ofte temmelig gammel og udslidt. Er du ikke i den alder,
hvor man får sin anden ungdom efter børnene er flyttet hjemmefra?

Måske jeg til den tid får overskud til at mimre over til en
MacBruger-workshop - så kan du jo give mig et par slag med stokken.