Nyeste bærbar der stadig kan boote i 9.2.2~
Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-10-04 13:18

Jeg ved at PM G4 er den seneste maskine der kan boote i MacOS 9.2.2, men
hvilken af de bærbare kan også det, og samtidigt køre Panther?

Flemming Rubini

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-10-04 14:46

Flemming Rubini <flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk> wrote:

> Jeg ved at PM G4 er den seneste maskine der kan boote i MacOS 9.2.2, men
> hvilken af de bærbare kan også det, og samtidigt køre Panther?

Modellerne fra Januar 2003 og frem kan ikke boote i OS9.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-04 17:53

In article <1glyp3v.1xawy1iq30rpnN%spam@events.dk>,
spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Modellerne fra Januar 2003 og frem kan ikke boote i OS9.

Men TiBook kan da, så vidt jeg husker, og den blev vel produceret frem
til sommeren 2003, da 15" alubook kom frem.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-10-04 18:15

> Men TiBook kan da, så vidt jeg husker, og den blev vel produceret frem
> til sommeren 2003, da 15" alubook kom frem.

OK. Engang til for prins Knud
Modellerne _som er introduceret_ fra Januar 2003 og frem...

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-04 22:18

In article <1glyyp9.1gvibc51r1mcbkN%spam@events.dk>,
spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> OK. Engang til for prins Knud
> Modellerne _som er introduceret_ fra Januar 2003 og frem...

Det var ikke for at rette dig. Jeg ville bare skære det ud i pap, så
alle forstod det incl. mig selv. Jeg var faktisk en lille smule i tvivl
selv, så jeg skrev, at alle TiBooks vel kan boote i OS 9, hvilket var
ment lidt spørgende. Det skulle måske have været et spørgsmålstegn?
I et forum som dette skriver man jo ikke bare for de få, der er
med i tråden. Man skriver også for de mange, der bare læser med. Jeg har
selv lært utroligt meget af nyhedsgrupper. Før internettet lærte jeg
utroligt meget af brevkasser. Jeg kan huske, at jeg læste Motor som
barn. Meget af min viden om biler stammer fra brevkassen, som Harry
Motor redigerede dengang. En brevkasse i et blad skrives jo heller ikke
bare for den ene læser, der stiller spørgsmålet. Den skrives for de
100.000 andre, der læser spørgsmålet og svaret. Derfor må svaret gerne
være lidt bredere end spørgsmålet lægger op til.
For at vende tilbage til emnet, så har jeg selv en 1 GHz TiBook,
der må være den sidste og den hurtigste, der kan boote i OS 9. Den er
meget velholdt, har 1 GB RAM, og buddene starter ved kr. 12.000,-
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-10-04 20:05

In article <1glykys.1oukmom1yeiwqwN%flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk>,
flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk (Flemming Rubini) wrote:

> Jeg ved at PM G4 er den seneste maskine der kan boote i MacOS 9.2.2, men
> hvilken af de bærbare kan også det, og samtidigt køre Panther?

Alle TiBooks kan - den seneste var 1 GHz.

Fra : Tom

Dato : 20-10-04 21:08

On 20/10/04 21:04, in article
steen.remove-730539.21043720102004@news.tele.dk, "Steen Larsen"
<steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Alle TiBooks kan - den seneste var 1 GHz.

Jeg havde samnme problem for et par måneder siden.. ( altså at jeg ville
have en bærbar der kan boote i OS9..) (til musikproduktion)
Jeg fandt fremt til at 667 modellerne alle kan..
Og at der vist nok er en af 867 modellerne der kan..
Og vist nok en enkelt 1GHz ...
Tjek
http://www.lowendmac.com/misc/03/0505.html

Og dette link til den sidste der kan boote i OS9..

http://www.lowendmac.com/pb2/g4-1ghz.html

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-10-04 01:06

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> http://www.lowendmac.com/pb2/g4-1ghz.html

Tak for hjælpen: Jeg kan åbenbart ikke få en 12.1" samtidigt med jeg vil
have et hjemmestudie.

Flemming Rubini

Fra : Tom

Dato : 21-10-04 10:19

On 21/10/04 2:05, in article
1glzdkw.1bmuv4q12kkbxcN%flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk, "Flemming Rubini"
<flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk> wrote:

> Tak for hjælpen: Jeg kan åbenbart ikke få en 12.1" samtidigt med jeg vil
> have et hjemmestudie.

Tror bestemt sagtens at du kan nøjes med en 14"
Husk at opløsningerne på de "gamle" bærbare ikke er højere end 11xx ( et
eller andet) så 14" er faktisk slet ikke så dumt, i forhold til programmer,
der har mange .. Eller lange vinduer.. Ex logic.
Tom

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-10-04 11:43

> [...]

> eller andet) så 14" er faktisk slet ikke så dumt, i forhold til programmer,
> der har mange .. Eller lange vinduer.. Ex logic.

Til musikbrug villle jeg bruge min eksterne skærm (21").
Men jeg er lidt varm på 12-tommer formatet pga. bærbarheden.

Flemming Rubini