Powerpoint og mac
Fra : Martin Petersen

Dato : 18-10-04 16:10

Kan man lave Powerpoint"shows" på sin mac, så de kan vises på
"arrangørernes" PC?
(Jeg aner intet om PowerPoint - ved kun at jeg har en "reader" der vist
kører på Classic ...)

Måske kan Powerpoint på PC'en læse enkeltbilleder man lægger ind på en
cd?

Enhver spontan, intuitiv, som velbegrundet hjælp er velkommen!

v.h
MartinP

Fra : Franz Berliner

Dato : 18-10-04 16:46

Martin Petersen wrote:

> [...]
> cd?
>
> Enhver spontan, intuitiv, som velbegrundet hjælp er velkommen!

Du kan godt lave præsentationer i Powerpoint på din Mac, som du kan vise
vha. Powerpoint på en PC. Sørg for ikke at bruge alt for mange specielle
fonte, og hvis du bruger billeder skal du sikre at du bruger dem i et
format som Powerpoint på PC også kan forstå, fx JPG eller GIF. Det med
billeder er vigtigt, da du ikke vil opdage fejlen på din Mac, da
Quicktime ganske elegant hjælper med at vise Tiff billeder på Mac'en,
som ikke umiddelbart vil kunne vises på en PC.

Husk også at den CD eller USB memorykey som du tager din præsentation
med på ikke må være Mac formateret. Hvis du benytter CD-brænding fra
Finder skulle der ikke være noget problem.

Hvis du vil være helt sikker på at alting ser ud som du har lavet det
uafhængigt af hvilke fonte etc. der findes på præsentations PC'en kan du
i stedet vælge at gemme præsentationen som en PDF præsentation, men så
er den lidt sværere at lave sidste øjebliksrettelser i.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-10-04 11:24

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
> i stedet vælge at gemme præsentationen som en PDF præsentation, men så
> er den lidt sværere at lave sidste øjebliksrettelser i.

Tak skal du have; så har jeg lidt at gå videre med.
v.h
MartinP