SonyEricson Z1010 og Mac OS X
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-10-04 21:31

Hejsa,

Har lige købt mig en 3-mobil, nærmere betegnet en SonyEricsson Z1010,
og det fungerer helt fint med Mac OS X.

Jeg har syncet med iSync, så mine adresser og aftaler bliver fint
overført. Jeg har forsøgt at skrive SMS via Adressebog, men det
fungerede ikke lige, men det er vist noget jeg bare lige skal have
kigget på.

Jeg er lige nu på nettet med min iBook via 3-mobilen over Bluetooth og
det kører bare derudaf med ca. 256 Kbit/s. Det koster dog 10 kr./MB så
man skal lige styre sin lyst, selvom det er svært når hastigheden er
så god.

Jeg ville bare lige fortælle at denne kombination altså virker helt
fint. Modemscript til Z1010 findes på denne adresse:

http://www.taniwha.org.uk

Scriptet kopieres til /Library/Modem Scripts og der skal ikke skrives
noget i nogen af felterne i Internetopkald. Det spiller bare med det
samme.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-10-04 21:59

René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> writes:

> [...]
> overført. Jeg har forsøgt at skrive SMS via Adressebog, men det
> fungerede ikke lige, men det er vist noget jeg bare lige skal have

Jeg plejer altid at glemme at trykke "Forbind" knappen, inden jeg kan
sende en SMS. Er det samme problem?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-10-04 23:06

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Jeg plejer altid at glemme at trykke "Forbind" knappen, inden jeg kan
> sende en SMS. Er det samme problem?

Nej, den forbinder fint til telefonen men SMS'en kom bare aldrig frem.
Jeg skal lige forsøge igen.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 17-10-04 19:38

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Jeg plejer altid at glemme at trykke "Forbind" knappen, inden jeg kan
> sende en SMS. Er det samme problem?

Får i heller ingen bekræftelse ved afsending af SMS, ligesom når man
afsender på telefonen?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-10-04 00:06

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Får i heller ingen bekræftelse ved afsending af SMS, ligesom når man
> afsender på telefonen?

Jeg får ingen bekræftelse på telefonen, og har heller aldrig fået det
når jeg har brugt computeren til at sende SMS'er med. Det var med min
T68i. Med Z1010'eren kommer beskederne bare aldrig frem...

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-04 04:32

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Får i heller ingen bekræftelse ved afsending af SMS, ligesom når man
> [...]

Heller ikke(T610/Adressebog - lidt frustrerende)
M.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-10-04 00:38

> Jeg får ingen bekræftelse på telefonen, og har heller aldrig fået det
> når jeg har brugt computeren til at sende SMS'er med. Det var med min
> T68i. Med Z1010'eren kommer beskederne bare aldrig frem...

Som regel sender computeren en SMS ved at fyre en ATxxxxxx kommando af
mod mobiltelefonen, dvs. ligesom i de gode(?) gamle modemdage.
Desværre svarer telefonen "OK" på at den har modtaget og forstået
kommandoen, i stedet for at svare "OK" til at den har sendt SMS'en.
Jeg tror ikke at der er nogen sikker måde at finde ud af, om SMS'en er
blevet successfuldt sendt. Måske hvis man bruger GPRS til SMS, men
jeg kender ikke noget til det.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-10-04 08:01

> [...]

> Jeg tror ikke at der er nogen sikker måde at finde ud af, om SMS'en er
> blevet successfuldt sendt. Måske hvis man bruger GPRS til SMS, men

BluePhoneElite,
http://www.macupdate.com/info.php/id/16070
kan bekræfte afsendelse af sms. Programmet giver også mulighed for at
slette enkelte eller alle sms'er på telefonen og er fint integreret med
Adressebog.

/Thomas
--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-04 04:36

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> [...]
> kan bekræfte afsendelse af sms. Programmet giver også mulighed for at
> slette enkelte eller alle sms'er på telefonen og er fint integreret med

Men det kan ikke overføre sms´er til ´puteren
(Jeg kunne i hvert fald ikke finde det?)
M.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-10-04 12:45

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Men det kan ikke overføre sms´er til ´puteren
> (Jeg kunne i hvert fald ikke finde det?)
> M.
Njarh, ikke på nogen nem måde ihvertfald...Man kan klippe/klistre tekst
frem og tilbage ml. mobil og computer.
Måske skulle du sende en mail til udvikleren og foreslå ham, at det
tilføjes som en ekstra feature?

/Thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-10-04 19:37

> [...]

> Jeg tror ikke at der er nogen sikker måde at finde ud af, om SMS'en er
> blevet successfuldt sendt. Måske hvis man bruger GPRS til SMS, men

Ja, jeg ved heller ikke noget om den slags. Med den gamle T68i virkede
det bare, men jeg tror aldrig at SMS'en bliver afsendt med Z1010'eren.
Jeg må lige tjekke op nettet om andre har samme problem.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 18-10-04 10:26

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
>
> Scriptet kopieres til /Library/Modem Scripts og der skal ikke skrives
> noget i nogen af felterne i Internetopkald. Det spiller bare med det
Tak.
Nogen, der har et script, der virker til T630?

Fra : Michael Holm

Dato : 18-10-04 10:40

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Tak.
> Nogen, der har et script, der virker til T630?

eller K700i

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-10-04 19:40

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> eller K700i

Tjek ovenstående adresse. Der er scripts til de fleste telefoner, og
det virker næsten med garanti også til jeres.

Fra : Michael Holm

Dato : 19-10-04 12:47

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Tjek ovenstående adresse. Der er scripts til de fleste telefoner, og
> det virker næsten med garanti også til jeres.

Det virker ! det var meget nemmere end jeg troede :)
Nu afsendt via GPRS :)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-10-04 16:53

> Det virker ! det var meget nemmere end jeg troede :)
> Nu afsendt via GPRS :)

Det er utroligt rart at kunne gå online overalt, men pas på... det
koster!

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 22-10-04 14:07

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Det virker ! det var meget nemmere end jeg troede :)
> Nu afsendt via GPRS :)
Virker desværre ikke her
Onlinemanual efterlyses, hvis nogen vil være så sød...

Fra : Michael Holm

Dato : 22-10-04 17:41

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Virker desværre ikke her
> Onlinemanual efterlyses, hvis nogen vil være så sød...

du har downloadet filerne ikk'
åbnet "read me" lagt alle modemscripterne ned i den rigtige mappe

Lav en ny "Location" i Network (SystemPreferences) kald den GPRS

Gå ind under "Network Port Configurations" (stadig i og lav en port der
hedder Bluetooth (måske er den der ?)

Gå ind under "Bluetooh modem" og vælg i rullemenuen et af Sony
Ericsson scripterne (jeg har brugt nr. 2 der hedder CID1 +CGQREQ

Under "PPP" har jeg kaldt det øverste GPRS (ligemeget hvad det hedder)

Under tlf. (det er det vigtige) har jeg skrevet : web.orange.dk
(hvis du har en anden udbyder skal du skrive noget andet)

skriv igen hvis det er for kryptisk :)

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 23-10-04 14:15

> du har downloadet filerne ikk'
ja

> [...]

> Gå ind under "Bluetooh modem" og vælg i rullemenuen et af Sony
> Ericsson scripterne (jeg har brugt nr. 2 der hedder CID1 +CGQREQ
er prøvet

> Under "PPP" har jeg kaldt det øverste GPRS (ligemeget hvad det hedder)
ja

> Under tlf. (det er det vigtige) har jeg skrevet : web.orange.dk
det er sq nok der, den ligger - jeg har skrevet et telefonnummer.
(tok-tok, silly me, tænkt at skrive et telefonnummer under Telefon; det
kan jeg da tænke mig til er forkert, på Mac er det jo så logisk) <--
måtte lige have det ud ;-P

> (hvis du har en anden udbyder skal du skrive noget andet)
Det er Sonofon

> skriv igen hvis det er for kryptisk :)
Jeg har desværre ikke den pågældende Mac her, så jeg kan ikke prøve det
nu.

Tak for det!

Fra : Michael Holm

Dato : 23-10-04 16:19

> [...]
> (tok-tok, silly me, tænkt at skrive et telefonnummer under Telefon; det
> kan jeg da tænke mig til er forkert, på Mac er det jo så logisk) <--

grin du bare :) Men det er det der er den vigtigste ting i Read me'en

Inde på siden http://www.taniwha.org.uk/ er der link til
http://www.taniwha.org.uk/gprs.html
hvor man kan se hvad man skal skrive, alt efter land og udbyder..

> Det er Sonofon

men lige ved Sonofon står der ikke noget.... måske betyder det at du
ikke skal skrive noget eller at de ikke ved det..
men du kan selv se på din mobil hvad den forbinder til:
gå ind under Datakomm.-->Datakonti-->"din udbyder"--> APN-adresse
som sagt min APN-adresse er web.orange.dk din er måske web.sonofon.dk
??