GarageBand + Airport Express
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-04 19:27

Man bliver jo let lidt krævende, når man har mac:

Gad vide, om man kan få AX til at spille GarageBand - andet end ved at
eksportere fra GB til iTunes?

-- det ku' være så fedt! En eller anden kan måske lave et hack/ved om
det findes? (en søgning på Google har ikke givet mig noget svar)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Tom

Dato : 15-10-04 19:35

On 15/10/04 20:27, in article
1glpso1.1y691ibu9txtiN%martin@xyzammentorp.org, "Martin Ammentorp"
<martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
>
> -- det ku' være så fedt! En eller anden kan måske lave et hack/ved om
> det findes? (en søgning på Google har ikke givet mig noget svar)

Hvilke filer er det du har i garageband som du ønsker at Airporten skal
spille..dine egne ting eller "mp3ere""..
Tror nemlig at iTunes streamer det...Og det kan garageband vel ikke gøre..
Med mindre at der findes et "plug til dette" !?

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-04 19:59

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Hvilke filer er det du har i garageband som du ønsker at Airporten skal
> spille..dine egne ting eller "mp3ere"".

Jeg kunne tænke mig at få lyden ud fra GB mens jeg arbejder - ellers kan
jeg jo eksportere til iTunes. Men det er et ekstra skridt, og derfor
irriterende

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Tom

Dato : 15-10-04 20:29

On 15/10/04 20:59, in article
1glpu8z.da6txp1d5rfhuN%martin@xyzammentorp.org, "Martin Ammentorp"
> [...]

> Jeg kunne tænke mig at få lyden ud fra GB mens jeg arbejder - ellers kan
> jeg jo eksportere til iTunes. Men det er et ekstra skridt, og derfor

Hvad er det du har liggende i garage.. Jeg kender det kun som et
samplebibliotek, der kan "sættes sammen" til musik.. Er det dit eget musik?
Uanset hvad tror jeg at du skal lede efter et eller andet der kan optage mac
lyd i realtid og som kan streame det til itunes.. Som "broadcast"..
Sådan lidt "omvendt" bruger jeg wireTap til at optage streams med..
Tom
Findes der ikke nogle develloper plugs hos apple, som gør at du "kan sende"
fra andre apps?!

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-10-04 18:30

martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> [...]
>
> -- det ku' være så fedt! En eller anden kan måske lave et hack/ved om
> det findes? (en søgning på Google har ikke givet mig noget svar)

Jeg er helt sikker på, at det vil give store problemer. Så vidt jeg kan
se, er der en betydelig forsinkelse, fra iTunes streamer noget musik,
til det rent faktisk kommer ud gennem højttalerne. Det kan man se ved,
at når man ændrer lydstyrke i iTunes eller ændrer på equalizeren, så går
der flere sekunder, før man kan høre ændringen.
Apple laver sandsynligvis et lille trick, så tidstælleren i
iTunes passer med det, man hører. Det fungerer jo også fint. Men det kan
kun bruges til musik, hvor man kan forudse de næste sekunders lyd. Det
duer ikke til spil og systemlyde og derfor heller ikke til Garageband,
som man sidder og komponerer i nu og her. Lyden er simpelthen bagud i
forhold til det, man laver på computeren.
Ovenstående er rent gætværk fra min side. Men det passer med
mine iagttagelser, og det er da også lidt påfaldende, at der ikke for
længst er blevet lavet et hack, så andre programmer kan streame til en
AirPort Express base. Hvis nogen har lidt mere teknisk indsigt, vil jeg
meget gerne høre det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-10-04 19:14

> [...]
> længst er blevet lavet et hack, så andre programmer kan streame til en
> AirPort Express base. Hvis nogen har lidt mere teknisk indsigt, vil jeg

Dit gætværk er yderst gennemtænkt - har lige eksperimenteret lidt - og
jo, der er tydelig forsinkelse. Dog har Apple ikke fået tidstælleren på
min iBog til at passe - den er foran -ses og høres tydelight, når der
skiftes nummer. Sammenligning med iBogens egne højttalere bekræfter
tilsyneladende dette.

Så jeg må nok finde mig hovedtelefonerne, hvilket min kone er yderst
tilfreds med. Vi har vist ikke helt samme musiksmag

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Frank Skoglie

Dato : 17-10-04 09:39

Henrik Münster wrote:

> [...]
> at når man ændrer lydstyrke i iTunes eller ændrer på equalizeren, så går
> der flere sekunder, før man kan høre ændringen.

Vet ikke helt hva du legger i "betydelig forsinkelse" men hos meg er
forsinkelsen knapt merkbar. Volumjusteringen skjer omtrent momentant.
Ved å dobbeltklikke på en låt i iTunes varer det ikke mer enn
1 sek før lyden kommer ut i høytalerne.
Signalgangen er fra min PB til et accesspunkt og deretter til AirportXpress.

PowerBook 1,5Ghz 15"--->Linksys 54g AP---->AirportXpress--->HT

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-04 22:44

In article <ycqcd.2440$Km6.58641@news4.e.nsc.no>,
Frank Skoglie <f-skogli@online.no> wrote:

> [...]
> forsinkelsen knapt merkbar. Volumjusteringen skjer omtrent momentant.
> Ved å dobbeltklikke på en låt i iTunes varer det ikke mer enn 1 sek

Den mindste ventetid er i hvert fald et sekund. Det gælder f.eks.
volumen. Det er alt for langt til systemlyde som advarsler og i
actionspil. Til musik er det jo næsten momentant. Det samme gælder
skifte mellem numre og den slags, hvis der _er_ for bindelse til AirPort
Express. Hvis der derimod ikke allerede er forbindelse, men jeg åbner
iTunes og vil begynde at streame musik, så tager det typisk 5-6
sekunder, før der er forbindelse til AirPort Express og dermed
højttalerne. Det er særligt langsomt at bruge equalizeren. Det tager
8-12 sekunder, før ændringer kan høres i højttalerne. Til almindelig
musiklytning er de små forsinkelser uden betydning. Men mange har
efterlyst at kunne streame lyden fra bl.a. spil og systemlyde. Og det
forestiller jeg mig vil give problemer. Men det ville da være dejligt,
hvis det kunne lade sig gøre.

> Signalgangen er fra min PB til et accesspunkt og deretter til
> AirportXpress.
>
> PowerBook 1,5Ghz 15"--->Linksys 54g AP---->AirportXpress--->HT

Vil det sige, at din PowerBook ikke har AirPort-kort? Er den sluttet til
din Linksys med kabel, og så kommunikerer det med AirPort Express? Det
er jo en noget længere vej end min. Jeg har AirPort-kort i min TiBook,
så det er ikke AirPort Extreme. Så ligger der en AirPort Express under
skrivebordet, og højttalerne er koblet til den. Signalvejen kan dårligt
være kortere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank Skoglie

Dato : 17-10-04 23:53

Henrik Münster wrote:

> Vil det sige, at din PowerBook ikke har AirPort-kort?

Den har AirPort og sender trådløst til et AP(linksys) som
så sender til Airport Express.

> Er den sluttet til
> din Linksys med kabel, og så kommunikerer det med AirPort Express?

Nei, det går vanligvis trådløst men kan selvsagt også kables.

Fra : Jasper

Dato : 18-10-04 09:03

On 2004-10-15 20:27:23 +0200, martin@xyzammentorp.org (Martin
Ammentorp) said:

> [...]
>
> -- det ku' være så fedt! En eller anden kan måske lave et hack/ved om
> det findes? (en søgning på Google har ikke givet mig noget svar)

Den korte version:

Løsning=
http://www.rogueamoeba.com/utm/posts/Article/ThreesCompany-2004-07-24

Sæt selv en ekstra streg under linket.