Mystik på G4 AGP
Fra : Ingolf Olsson

Dato : 15-10-04 16:19

Kan nogen her fortælle mig om et mystisk fænomen-der er begynd at
optræde, når jeg tænder for min G4 450 - System X Panter + 9.2
Den åbner med en meddelse-jeg intet kan gøre med, da min mus og tastatur
er sat fuldstændigt
ud af spillet- Jeg får den så startet og iorden ved at starte op fra
disk 1. og vælge startdisk herfra.
meddelsen på skærmen er ordret som følger her>:

Apple PowerMac3, 1 4.2.8f1 BootROM built on 10/11/01 at 14: 12: 47
Copyright 1994-2001 Apple Computer , Inc.
All Rights Reserved.

Welcome to Open Firmware, the system time and date is: 20:11:19
10/14/2004

To continue booting, type "mac-boot" and press return.
To shut down, type "shut down" and press return.

Release keys to continue!

ok
Ø > cccc_

Min G4 er ikke forbundet med andre comp.-Og skrives
Apple PowerMac3 , når jeg sidder ved en G4.?

Hilsen Ingolf Olsson

Fra : Tom

Dato : 15-10-04 18:51

Den booter i firmware.. Der findes nogle koge hoveder her i NG, der lige om
lidt forklarer dig hvad du skal gøre..

Prøv lige at tænde maskinen UDEN at tastatur er tilsluttet..
'Jeg mener at .. Start i firmware knapperne er æble+alt+shift+f
Kan ikke huske det, men det kan jo være at kaffen nede i tastaturet ?!? er
tørret hvorfor tastaturet nu helst vil skrive denne tastatur kombination når
den starter..??
PS
Forbandet at man skal finde sig i at de ikke kan skrive datoen på europæisk
... > 10/14/2004

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-10-04 21:52

Ingolf Olsson - ingolf@private.dk on 15/10/04 17:18 wrote:

> [...]
> Ø > cccc_
>
> Min G4 er ikke forbundet med andre comp.-Og skrives
> Apple PowerMac3 , når jeg sidder ved en G4.?

Prøv at starte maskinen mens du holder alt-ævle-o-f nede. Så skulle den
gerne starte i Open Firmware med mulighed for at skrive. Skriv følgende.
Hver linie efterfølges af enter:

reset-nvram
set-defaults
reset-all

Så skulle den gerne være kureret.

--
/peter

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 15-10-04 23:30

Tak for svarene-de er udprintet- for jeg aner simpelthen ikke hvad det
betyder....Kan det værre at
system 9.2 og X skal have hver sin harddisk-på en G4 AGP 450-......? osv. Nu
er de begge på samme harddisk.....
hilsen ingolf

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-10-04 23:47

Ingolf Olsson - ingolf@private.dk on 16/10/04 0:29 wrote:

> [...]
> betyder....Kan det værre at
> system 9.2 og X skal have hver sin harddisk-på en G4 AGP 450-......? osv. Nu

Har du prøvet det jeg skrev?

--
/peter

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 16-10-04 01:56

Uha- lidt flov-nej endnu ikke-men det er printet.....
Fordi- det sker kun når jeg om aftenen sent-skifter fra system X til 9..2-ved at
vælge startdisk
9.2 derefter klikker jeg på låsen,- og regner med at den så næste gang starter op
fra 9..2 -men
jeg genstarter ikke men lukker ned.- Og næste dag får jeg måske-sommetider-denne
skærm-
fra Månen-Hvis problemet kommer igen vil jeg prøve det-da jeg tændte den i aften
var der nul problemer.- men rigtigt-mit tastatur er ikke 100% iorden- vi får se
hilsen Ingolf

Fra : Tom

Dato : 16-10-04 01:57

On 16/10/04 0:46, in article BD961FFF.2FE9B%spam@kiil.net, "Peter Kiil"
<spam@kiil.net> wrote:

> Har du prøvet det jeg skrev?

For at svare på det der med styresystemerne.. så nej..
Bare gør det som Kiil skriver.. Han ved nemlig en masse !!