Gemme fil
Fra : Søren

Dato : 13-10-04 16:39

Jeg er ved at have flyttet alt fra min windows maskine til min mac
herunder mit websider. Jeg åbnede dem dels i SubEthaEdit og dels i jEdit
4.2 for at redigere i dem. Hver gang jeg ville gemme kunne det ikke lade
sig gøre. Jeg savnede at vide hvorfor den ikke ville gemme men kunne
ikke finde ud af hvorfor. Jeg har prøvet at gemme filerne i et nyt navn
hvis den gamle skulle være skrivebeskyttet ligesom jeg har prøvet at
oprette helt nye filer men med samme resultat. Er der nogen der kan
hjælpe mig med dette problem så jeg igen kan arbejde med mine websider.
Jeg arbejder i php.

Venlig hilsen
Søren

Fra : Michael Banzon

Dato : 13-10-04 17:10

Søren wrote:
> [...]
> oprette helt nye filer men med samme resultat. Er der nogen der kan
> hjælpe mig med dette problem så jeg igen kan arbejde med mine websider.

Forsøger du at gemme lokalt eller på FTP-server (eller lign.) og hvilket
disk arbejder du på? Er det evt. NTFS, så vidt jeg ved kan OS X ikke
(umiddelbart) skrive på disse... (?)

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Søren

Dato : 13-10-04 18:28

Michael Banzon wrote:

> Forsøger du at gemme lokalt eller på FTP-server (eller lign.) og hvilket
> disk arbejder du på? Er det evt. NTFS, så vidt jeg ved kan OS X ikke
> (umiddelbart) skrive på disse... (?)

Jeg arbejder lokalt på mac computeren. Jeg anvender ikke FTP eller er på
andre diske end den der sidder i mac'en. Min overførsel fra windows til
mac skete ved at brænde en CD på windows maskinen, sætte CD'en i mac'en
og hente data ind på den måde.

Søren

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-10-04 18:31

In dk.edb.mac, Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

> [...]
> andre diske end den der sidder i mac'en. Min overførsel fra windows til
> mac skete ved at brænde en CD på windows maskinen, sætte CD'en i mac'en

I så fald er det nok rettighederne på filerne, og mappen du flyttede fra
CDen.

Vælg alle filer og mappen de ligge i, tryk æble+i, fold Permissions ud,
og ændre rettigheder, og evt. ejerskab, så du både kan læse og skrive
til filerne, og mappen de ligger i.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : Søren

Dato : 13-10-04 20:38

Jonas Voss wrote:
> [...]
>
> Vælg alle filer og mappen de ligge i, tryk æble+i, fold Permissions ud,
> og ændre rettigheder, og evt. ejerskab, så du både kan læse og skrive

Det var lige det der skulle til - nu er problemet løst. Tak for hjælpen.

Søren

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-10-04 17:02

> [...]

> Jeg har prøvet at gemme filerne i et nyt navn hvis den gamle skulle
> være skrivebeskyttet ligesom jeg har prøvet at oprette helt nye filer

Får du ingen fejlbeskeder?

Har du tjekket at du har rettigheder til at gemme dem der hvor du
forsøger at gemme dem?

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

SCSI port:
Inferior grade of wine, e.g. Muscatel, Ripple, Mad Dog.

Fra : Søren

Dato : 13-10-04 18:31

Jonas Voss wrote:

> Får du ingen fejlbeskeder?
>
> Har du tjekket at du har rettigheder til at gemme dem der hvor du
> forsøger at gemme dem?

Hvordan tjekker jeg lige det med rettighederne ... har lavet en ny mappe
i min dokument mappe hvor jeg har filerne.

Søren