Mobil tlf som modem
Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 13-10-04 13:27

Hej

Jeg har nu siddet og kæmpet med at få min telefon til at virke som
modem. Jeg har tilvalgt GPRS hos mit telefonselskab.

Jeg har downloaded et script, men er meget i tvivl om hvad jeg nu skal
gøre. Jeg har forsøgt lidt af hvert - flyttet dem til library + modem
scripts og kan også se dem i modem indstillingerne; men på trods af det
fungerer det ikke når jeg forsøger at ringe op.

Er der nogen der kan hjælpe mig med en udførlig beskrivelse af hvordan
man sætter sin mac op med mobilen som modem? Gerne en Siemens Sx1'er som
eksempel

mvh
Anna

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 13-10-04 18:16

Anna Margrethe Andersen wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med en udførlig beskrivelse af hvordan
> man sætter sin mac op med mobilen som modem? Gerne en Siemens Sx1'er som

Hvis du lige vil skrive lidt om hvad du har af opsætning, så skal jeg
gerne prøve at forklare det.

Hvor har du mobil abonnement ??

Hvem er din internet udbyder ?

Hvilket system har du på din Mac (10.2.8 eller 10.3.5) ??

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 13-10-04 18:26

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvor har du mobil abonnement ??
>
> Hvem er din internet udbyder ?
>
> Hvilket system har du på din Mac (10.2.8 eller 10.3.5) ??

Mange tak for tilbudet om hjælp, men jeg har netop fået det til at
fungere. Jeg har lige downloaded et generisk bluetooth script. SX 1'eren
var åbenbart ikke så glad for de scripts som ellers var specialudviklet
til Siemens telefoner. Så nu spiller det bare

Lige et spørgsmål på faldrebet: Hvordan får man hurtigt sin telefon til
at paire op med mac'en? Jeg slukker oftest for bluetooth på både mac +
telefon med mindre jeg bruger det (for at spare på batteri levetiden) -
når jeg så tænder for bluetooth på begge apperater plejer jeg manuelt at
skulle paire dem igen. Kan de ikke sættes til automatisk at gøre det?

mvh
Anna