Mac OS X; genmontere en delt mappe ved sta~
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 12-10-04 08:39

I Mac OS 9 kunne man vha. Vælger - AppleShare gå ind på en maskine,
vælge gæst / reg. bruger, vælge de delte mapper / drev der nu var
mulige, og evt. sætte et kryds ud for dem der skulle vises fast på
skrivebordet efter hver genstart.

Hvordan gøre det samme i OS X? Startemner synes ikke at virke.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-10-04 08:23

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:
> [...]
> skrivebordet efter hver genstart.

> Hvordan gøre det samme i OS X? Startemner synes ikke at virke.

lav en url clipping og tilføj den til login emner (i kontrolpanelet
under konti)

clippingen laver du således:

skriv følgemde i en texteditor

afp://brugernavn:password@servernavn/sharenavn

marker texten og træk den ud på skrivebordet.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 14-10-04 12:26

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:
> clippingen laver du således:
>
> skriv følgemde i en texteditor
>
> afp://brugernavn:password@servernavn/sharenavn
>
> marker texten og træk den ud på skrivebordet.
Tak!
Og hvis det er anonym adgang, skriver jeg vel:
afp://guest@servernavn/sharenavn
eller hvad?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-10-04 18:20

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Og hvis det er anonym adgang, skriver jeg vel:
> afp://guest@servernavn/sharenavn

prøv... det er nok hurtigere end at vente poå jeg svarer.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 14-10-04 20:58

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> prøv... det er nok hurtigere end at vente poå jeg svarer.
Det er ikke på den maskine, jeg sidder ved - ellers ville jeg
naturligvis prøve; men jeg kan jo gøre det med en ftp-server - det må
vel være det samme...