DVD drev kodefrit
Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 10-10-04 21:58

Jeg har en imac G4 (OS 10.3.5) med dette DVD/CD-drev:
Producent: HL-DT-ST, Model: HL-DT-ST DVD-RW GCA-4020B, Revision: D02D

I min naivitet troede jeg at RegionX var alt rigeligt i forhold til at have
et kodefrit drev til afspilning af DVD'er. Er der nogen der kender til noget
firmware-flash-agtigt, så jeg kan gøre drevet rigtigt kodefrit, i setdet for
som nu at drevet er låst mens softwaren er fleksibel.

På forhånd tak

Vh
Carsten

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 11-10-04 20:32

http://www.macupdate.com/info.php/id/15031
http://www.macetvideo.com/flashpioneerosx/flashpioneerosx.html
http://www.wormintheapple.gr/macdvd/download2.html

--
Bjarne D Mathiesen http://webadmin.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 11-10-04 20:45

On 11/10/04 21:32, in article 7dBad.57260$Vf.2717268@news000.worldonline.dk,
"Bjarne D Mathiesen" <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> http://www.macupdate.com/info.php/id/15031
> http://www.macetvideo.com/flashpioneerosx/flashpioneerosx.html
> http://www.wormintheapple.gr/macdvd/download2.html

Tak Wormintheapple-linket har jeg været omkring tidligere. De to andre
links du har vedhæftet omtaler begge Pioneer-drev. Kan jeg flashe firmware
på mit HL-DT-ST-drev med samme program som flasher Pioneers drev?

Er det noget du har erfaring med?

Vh
Carsten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-10-04 08:50

Carsten & Uni Vous Ortmann <vousortmann@mail.dk> wrote:

> Kan jeg flashe firmware
> på mit HL-DT-ST-drev med samme program som flasher Pioneers drev?

nej - det er iøvrigt meget muligt at du er nød til at putte drevet i
en PC for at få det flashet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-10-04 16:11

Carsten & Uni Vous Ortmann <vousortmann@mail.dk> wrote:

> Jeg har en imac G4 (OS 10.3.5) med dette DVD/CD-drev:
> Producent: HL-DT-ST, Model: HL-DT-ST DVD-RW GCA-4020B, Revision: D02D

Det er drev fra LG

prøv at hitte en rpc1 (regionsfri) firmware på <http://rpc1.org>

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 13-10-04 14:06

Det ser fedt ud. Men så vidt jeg kan se, er det PC-programmer. Skal jeg så
ind via Virtual PC eller hvad?

Og når det nu er sådan en tricky operation med risiko for at smadre drevet,
så vil jeg gerne være sikker på, jeg har det rigtige program. Er det det
her: http://tdb.rpc1.org/#GMA4020B? Og hvad betyder det, at det er "RPC1
Firmware based on A109"?

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 14-10-04 17:43

Det ser fedt ud. Men så vidt jeg kan se, er det du henviser til på
<http://rpc1.org>, PC-programmer. Skal jeg så ind via Virtual PC eller
hvad? Og i givet fald hvordan? I den medfølgende Read Me fra Dangerous
Brothers understreger de, at man skal ind i noget rigtig DOS: "The update
requires Real DOS, a DOS box under Windows is not suitable"

I dit seneste indlæg nævner du, at jeg måske skal have drevet i en PC for at
få det flashet. Hvordan søren bærer man sig ad med det?

vh Carsten

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 18-10-04 20:09

Er der nogen der har et godt bud på hvad jeg kan gøre ??

De allervenligste og håbefulde hilsener
Carsten

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 23-10-04 15:11

Jeg håber sådan at der er nogen der kan give mig et hjælpende råd til at få
gjort mit DVD/CD-drev: HL-DT-ST, Model: HL-DT-ST DVD-RW GCA-4020B,
Revision: D02D (fra LG) kodefrit.

Den kompetente Morten Reippuert har henvist mig til nogle sider (se
nedenfor), men umiddelbart er det PC-firmware, der er tilgængeligt på de
sider.

Kan jeg så gå ind via Virtual PC eller hvad? Og i givet fald hvordan? I den
medfølgende Read Me (GMA4020B) fra Dangerous Brothers understreger de, at
man skal ind i noget rigtig DOS: "The update requires Real DOS, a DOS box
under Windows is not suitable"

Hvad med at gå ind via Unix'en i OSX?

I sit seneste indlæg til mig nævner Morten, at jeg måske skal have drevet i
en PC for at få det flashet. Hvordan søren bærer man sig ad med det?

Som I sikkert kan se, ved jeg ikke nær nok til at turde kaste mig ud i det
uden kyndig rådgivning. Jeg håber nogle kan/vil hjælpe

Venlig hilsen
Carsten

On 18/10/04 21:09, in article BD99E16F.B80%vousortmann@mail.dk, "Carsten &

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-04 08:48

Carsten Ortmann <cot@dr.dk> wrote:

> Det ser fedt ud. Men s? vidt jeg kan se, er det du henviser til p?
> <http://rpc1.org>, PC-programmer. Skal jeg s? ind via Virtual PC eller
> hvad?

nej VPC duer ikke idet VPC ikke har direkte hardwareadgang, dvs
såfremt du har et USB kabinet kan det muligvis lade sig gøre.

> Og i givet fald hvordan? I den medf?lgende Read Me fra Dangerous
> Brothers understreger de, at man skal ind i noget rigtig DOS: "The update
> requires Real DOS, a DOS box under Windows is not suitable"

der menes at en DOS session under winNT, winK2000 eller winXP ikke duer.
I givet fald bør du boote din PC fra en DOS floppy, og flashe den
derfra.

> I dit seneste indl?g n?vner du, at jeg m?ske skal have drevet i en PC for at
> f? det flashet. Hvordan s?ren b?rer man sig ad med det?

Man skruer det ud af den ene maskine og ind i den anden.

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 28-10-04 21:13

On 25/10/04 9:47, in article ulnu42-pr.ln1@G5.reippuert.dk, "Morten
> [...]

> derfra.

> Man skruer det ud af den ene maskine og ind i den anden.

Tak for svar. Jeg er desværre stadig på herrens mark. Jeg har hverken
- et USB-kabinet (ved knap nok hvad det er),
- en PC jeg kan boote fra en DOS-floppy (ingen floppy drev i iMac - om end
en ekstern SuperDisk)
- eller nogen som helst anelse om hvordan jeg skruer drevet ud af en maskine
og ind i en anden.

Hvis du (eller andre) kan hjælpe mig med - måske især sidstnævnte - så vil
det være top-prima.

Allevenligst
Carsten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-11-04 00:55

> [...]

> en ekstern SuperDisk)
> - eller nogen som helst anelse om hvordan jeg skruer drevet ud af en maskine

så skal du nok ikke regne med at få gjort dit DVD drev regionsdfrit
Spender 400kr på en rigtig DVD afspiller fra Bilka, den bliver du
sikkeert osse mere gald for.

Fra : john jensen

Dato : 03-11-04 04:12

Har ingen problemer med mit regions frie super drive???,

Mvh
John Jensen
www.alpha-technica.org

On 01/11/04 15:54, in article 7vui52-s81.ln1@G5.reippuert.dk, "Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-11-04 23:08

john jensen <alpha@os.dk> wrote:
> Har ingen problemer med mit regions frie super drive???,

og??