Ny Mac-forhandler: shg.dk
Fra : Thorkil Olesen

Dato : 10-10-04 20:36

Jeg var netop inde på shg.dk. Det er en udpræget discount PC-forhandler,
som har alle de dimser, en rigtig PC-nørd har brug for. Fysisk ligger
den i Højbjerg ved Århus.

Stor var min overraskelse, da jeg opdagede, at den er begyndt at sælge
Mac...

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Christian Bech

Dato : 10-10-04 21:55

In article
<1glgmd0.1rb1qab1clmmm5N%slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk>,
slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk (Thorkil Olesen) wrote:

> [...]
> den i Højbjerg ved Århus.
>
> Stor var min overraskelse, da jeg opdagede, at den er begyndt at sælge

Spændende. Desværre ser det ud til, at deres prispolitik er at lægge
500,- oveni prisen på Apple Store.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-10-04 04:28

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Spændende. Desværre ser det ud til, at deres prispolitik er at lægge
> 500,- oveni prisen på Apple Store.

Det antyder vel bare hvor de bliver nødt til at købe dem henne.
shg.dk er ikke just kendt for at være dyre.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-04 16:40

In article <yu2fz4mrl1j.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Det antyder vel bare hvor de bliver nødt til at købe dem henne.
> shg.dk er ikke just kendt for at være dyre.

Det er måske det, der er galt. Pixmania er også meget dyre med iPod. Men
de er måske nødt til nærmest at give Apple Stores priser, ligesom os
andre?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 11-10-04 21:53

In article <yu2fz4mrl1j.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Det antyder vel bare hvor de bliver nødt til at købe dem henne.

Hvor dog?

> shg.dk er ikke just kendt for at være dyre.

Næh, men 500,- kroner er da nok til at jeg køber hos Apple i stedet. Jeg
ville ellers ikke have noget imod at støtte en lokal forhandler i stedet.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 11-10-04 21:11

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
> den i Højbjerg ved Århus.
>
> Stor var min overraskelse, da jeg opdagede, at den er begyndt at sælge

Fortjenesten (hvis man kan kalde det således) på at sælge en iMac eller
en iBook er 1%, øvrige Mac-computere ca. 3%

Jeg gætter på at nogle andre kan tjene mere, men de pågældende indgår
sandsynligvis specielle aftaler til gengæld, der sikrer markedet mod
udsving i prisen.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk