Applestore - TNT - levering??
Fra : Thomas Schmidt Autze~

Dato : 05-10-04 21:27

Hej

Snart er jeg ejer af mit første Apple produkt nogensinde, og har en idé om
at det ikke bliver det sidste

Jeg har købt en ny iPod via Applestore og har nu et spørgsmål ang.
leveringen. Sådan som jeg forstår det er det TNT der står for leveringen og
jeg vil gerne vide hvornår at den lille ny bliver leveret, så jeg kan være
hjemme. Jeg har fået en del forskellige track&trace numre fra Applestore,
men er ret i tvivl om hvilke og hvordan jeg kan bruge dem for at se en
præcis status hos TNT??

I mine oplysninger under login i Applestore er der et nummer der fungerer
som et link til noget der ligner en "bro" mellem TNT og Apple selv?

Carrier : TNT Nederland B.V.
Tracking Number(s) : 003404502800058913XX

På denne "bro" som åbner sig ved klik på dette link er der 2 numre delt af
et komma.

Carrier Name: KUEHNE & NAGEL HIGH TECH LOGISTICS
Tracking Number: RTML619866XX, 80145221XX

Sådan som jeg ser det er der 3 numre i spil Hvilke oplysninger plejer I
at bruge hos TNT??

Jeg kan se via Apple's side at den er afgået fra Luxemborg i eftermiddags,
så det er vel snart oppe over..

På forhånd tak

Thomas

(ps. Jeg har slørret numrene ved at erstatte de sidste 2 tal med 2 X'er)

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-10-04 21:57

In article <4163038f$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Thomas Schmidt Autzen" <thomas@[remove_this]thomasautzen.com> wrote:

> [...]
> Tracking Number: RTML619866XX, 80145221XX
>
> Sådan som jeg ser det er der 3 numre i spil Hvilke oplysninger

Log ind på din konto i Apple Store. Klik på linket. Det er min erfaring,
at så længe der står Kuehne & Nagel, er pakken ikke sendt. Der plejer at
være et tredje nummer efter de to, du nævner under Kuehne & Nagel. Det
nummer kan man bruge hos TNT. Men så plejer der at stå TNT i stedet for
Kuehne & Nagel.

> Jeg kan se via Apple's side at den er afgået fra Luxemborg i
> eftermiddags, så det er vel snart oppe over..

Den burde være hos dig i morgen, hvis den er sendt. Her i Jylland plejer
pakken at komme til Kolding næste morgen, og så kommer den her til
Esbjerg ved middagstid. Men er du sikker på, at den er afsendt? Den er
ikke bare afsendt fra tolden eller lufthavnen? For så skal den nemlig
først til et lager, og derfra bliver den sendt med TNT til Danmark. Når
Kuehne & Nagel stadig er nævnt, tyder det nemlig på, at den ikke er
sendt af sted endnu. Da vi købte en iBook i august, stod der "Depart
terminal Luxembourg" d. 6/8. Men den gik først gennem tolden d. 9/8, og
vi modtog den d. 10/8.
Omvendt har jeg været ude for, at Apples "bro-side" med tracking
er blevet opdateret meget sent. Prøv at gå ind på tnt.dk og brug dit TNT
tracking nummer. Det er normalt kun 9-10 cifre, der skal bruges, så
eksperimenter lidt. Bemærk også, at TNT både har et fragtbrevsnummer og
et referencenummer. Du skal søge på det rigtige, og det kræver også lidt
eksperimenteren.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Schmidt Autze~

Dato : 05-10-04 22:23

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eksperimenter lidt. Bemærk også, at TNT både har et fragtbrevsnummer og
> et referencenummer. Du skal søge på det rigtige, og det kræver også lidt

Hej Henrik

Hmm indtil videre er status på Apple siden Depart Terminal LUXEMBOURG, LU,
LU 05 Oct 2004 14:47..

Sådan som jeg forstår dig så kommer der altså endnu et punkt som hedder
noget med fortolding??

Jeg må jo blot væbne mig med tålmodighed så og vente og se tiden an..

Venligst

Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-10-04 23:10

In article <41631098$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]

> noget med fortolding??
>
> Jeg må jo blot væbne mig med tålmodighed så og vente og se tiden an..

Du må da gerne se, hvad der stod, da vi fik vores iBook (skemaet ses
bedst med monospace skrifttype):

Activity  Location  Date / Time (GMT)

Shipment Picked Up  TAIPEI, TP, TW  03 Aug 2004 02:22

Arrive Terminal  LUXEMBOURG, LU, LU  06 Aug 2004 06:59

Depart Terminal  LUXEMBOURG, LU, LU  06 Aug 2004 13:03

Cleared Customs  DUIVEN, GE, NL  09 Aug 2004 17:18

Shipment Picked Up  EINDHOVEN, NB, NL  09 Aug 2004 20:46

Arrive Terminal  KOLDING, VE, DK  10 Aug 2004 05:12

Out For Delivery  KOLDING, VE, DK  10 Aug 2004 06:32

Depart Terminal  KOLDING, VE, DK  10 Aug 2004 07:05

Delivered  KOLDING, VE, DK  10 Aug 2004 09:22

Jeg vil tro, at det gælder produkter, der kommer fra Taiwan og andre
fjerne destinationer. Og det er jo computere og iPod'er. Hvis man køber
programmer og andre smådele kommer de ofte fra Irland eller
Storbritannien og samles på et lager i Luxembourg. Det ser ikke ud til,
at de skal gennem tolden på samme måde. Da vi købte vores iPod Mini
nåede siden slet ikke at blive opdateret. Men man kunne snuppe
trackingnummeret og bruge det på TNT's hjemmeside. Der startede
trackingen bare først, da TNT hentede varen i Luxembourg (eller var det
Holland?). Den lille iPod Mini havde ellers været undervejs længe, og
den stod som "Shipped" i adskillige dage, uden at der skete noget.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Schmidt Autze~

Dato : 05-10-04 23:30

> [...]
> Holland?). Den lille iPod Mini havde ellers været undervejs længe, og
> den stod som "Shipped" i adskillige dage, uden at der skete noget.

Hej igen

Jamen sådan som jeg ser det, så er der jo sikkert et stykke vej endnu - øvøv
Som du kan se af mit skema har min iPod været shipped fra Østen siden
den 29-9.

Product Description Product Number
Product Quantity

IPOD 20G W/CLICK WHEEL
PERSONALIZED-BSY P9282ZV/A 1

Activity Location
Date / Time (GMT)

Shipment Picked Up SHANGHAI, SH, CN 29 Sep 2004 03:57
Shipment Picked Up (CNSHA02) 29 Sep 2004
13:34
Depart Terminal (CNSHA02) 01 Oct
2004 16:55
Arrive Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 05 Oct 2004 09:11
Depart Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 05 Oct 2004 14:47

Men som du selv nævner så kan oplysningerne her være ret forsinkede. F.eks.
dukkede oplysningerne om at den var fløjet fra Kina den 1-10 først frem her
i eftermiddags sammen med oplysningerne fra Luxemborg

Fra : Thomas Schmidt Autze~

Dato : 06-10-04 06:19

"Thomas Schmidt Autzen" <thomas@[remove_this]thomasautzen.com> skrev i en
meddelelse news:41632066$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men som du selv nævner så kan oplysningerne her være ret forsinkede.
> F.eks. dukkede oplysningerne om at den var fløjet fra Kina den 1-10 først
> frem her i eftermiddags sammen med oplysningerne fra Luxemborg

Jeg faldt lige over det her værktøj som giver et meget mere detaljeret
indblik i hvad der sker med forsendelsen undervejs

http://www.apecode.com/appletrack/

Det laver et opslag hos Kuehne+Nagel High Tech Logistics

Thomas

Fra : Martin Møller

Dato : 06-10-04 16:59

"Thomas Schmidt Autzen" <thomas@[remove_this]thomasautzen.com> skrev i en
meddelelse news:4163038f$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> På forhånd tak
>
> Thomas
>
> (ps. Jeg har slørret numrene ved at erstatte de sidste 2 tal med 2 X'er)

Jeg har lige bestilt en remote til min iPod fra applestore og TNT var her
med den i dag kl. 13.30.

--
/Martin Møller

- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 06-10-04 18:23

Martin Møller <martinboy@hotmail.com> wrote:

> Jeg har lige bestilt en remote til min iPod fra applestore og TNT var her
> med den i dag kl. 13.30.

Ih hvor er du heldig: Selv bestilte jeg en Airport Express + det
såkaldte monsterkabel den 14/9. Min ordre er stadigt åben - og der står
at det afsendes "On or before 12/10"

mon ikke det har noget at gøre med at kablet skal laves (i Kina?) og
derefter sendes til Europa. Mens Express'en nok er lagervare.

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie