Kovertering af type String til type Functi~
Fra : PEF

Dato : 28-10-04 11:11

Ved udarbejdelse af AS2-component, er jeg stødt på problemet med at skulle
konvertere en type String til en type Function, når værdien hentes fra
property-listen. Det drejer sig om at sætte en onClick-eventHandler:

[Inspectable (name="onClick", defaultValue="")]
public function set onClick (fOnClick : Function) : Void {

this.onRelease = function () {
dispatchEvent ({target : this, type : "onClick"});
}
addEventListener ("onClick", fOnClick);
// Når fOnClick-værdien hentes fra property-listen, så en den en
String-type
// og det skal være en Function-type.
}

Det virker fint, når eventHandleren sættes explicit
my_comp.onClick = myFunction; // works well

Er der en eller anden. der har en løsning på problemet?

På forhånd tak!
Peter

Fra : PEF

Dato : 28-10-04 23:04

Med hjælp fra Joey Lott har jeg fixet problemet. addEventListener var ikke
initialiseret. Brugen af Inspectable betyder, at man må belave sig på en del
overraskelser. Endvidere er koden blevet modificeret, så funktionen kan
håndtere såvel streng- som functionparametre.
/Peter