min buksbom er orange/gul!
Fra : Morten Bering

Dato : 14-05-01 17:22

Hvad mangler min buksbom når nu den
er gullig/orange på nogle af bladene???

MVH. Pernille

Fra : Finn

Dato : 14-05-01 18:24

"Morten Bering" <Beringbanden@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9dp00f$leh$1@news.inet.tele.dk...
> Hvad mangler min buksbom når nu den
> er gullig/orange på nogle af bladene???
>
> MVH. Pernille

Grøn Farve

Seriøst:
En eller anden form for gødning, det kan konstanteres med en jordprøve.

På kirkegården hvor jeg arbejder har jeg en fandens masse små hække af
orange-gule-røde buksbom-planter, hvor vi fik lavet en jordprøve sidste år
som afslørede at de i allerhøjeste grad manglede gødning. Hvad der blev
gødet
med sidste år kan jeg ikke huske, men i år har jeg lige givet dem
kalksalpeter og
granuleret kalk. Der er også en eller anden fætter der har påstået at det er
fordi
de er indavlet, men den holder ikke rigtig.

Jeg kan spørge imorgen hvis jeg husker det hvilken gødning de fik sidste år.

Venlig hilsen
Finn

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-05-01 21:21

On Mon, 14 May 2001 19:23:51 +0200, "Finn" <cartman@hansen.dk> wrote:

>På kirkegården hvor jeg arbejder har jeg en fandens masse små hække af

Hovhov, buksbomhække er betydeligt sjovere end thujahække Pånær
måske lige når man skal bukke sig helt ned og klippe skidtet.

>granuleret kalk. Der er også en eller anden fætter der har påstået at det er
>fordi
>de er indavlet, men den holder ikke rigtig.

Der er nogle sorter som bliver meget 'rustne' i vintertiden, men det
går som regel over når det bliver forår. Hvor brunlige disse sorter
bliver kommer så igen an på jorden og næringsindholdet i denne.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Finn

Dato : 15-05-01 05:04

> Hovhov, buksbomhække er betydeligt sjovere end thujahække Pånær
> måske lige når man skal bukke sig helt ned og klippe skidtet.

Buksbom er en meget flot plante, mit fandens skyldes at jeg igår var ved at
luge mellem dem, så er der mange planter. De står mellem urne-gravsteder.

> Der er nogle sorter som bliver meget 'rustne' i vintertiden, men det
> går som regel over når det bliver forår. Hvor brunlige disse sorter
> bliver kommer så igen an på jorden og næringsindholdet i denne.

I de 3 år jeg har været der har de aldrig været grønne.

Stedet er en gl. grusgrav hvor man lige har smidt et spadestik muld
på, så jorden er ikke for god.

Finn

Fra : Morten Bering

Dato : 16-05-01 17:46