[Hamster] Hvorfor kvæles disse indlæg?
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-10-04 23:25

Endnu engang undrer jeg mig over Hamsters killfilter.

Har følgende linje i filteret:

-100 From: {\bUni\b}

Jeg regnede så med, at den _udelukkende_ ville score indlæg fra
personer med lige præcis det navn ned under bundlinjen, men den
dræber også indlæg fra Carsten & Uni Vous Ortmann.

Hvordan forhindrer man det?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 29-10-04 00:07

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Endnu engang undrer jeg mig over Hamsters killfilter.

Det er der nu ikke grund til.

> Har følgende linje i filteret:
>
> -100 From: {\bUni\b}
>
> Jeg regnede så med, at den _udelukkende_ ville score indlæg fra
> personer med lige præcis det navn ned under bundlinjen,

Den regel scorer alle der har det eksakte ord "Uni" i from headeren

> men den dræber også indlæg fra Carsten & Uni Vous Ortmann.
>
> Hvordan forhindrer man det?

Det her burde være nok.

-100 From: {\b^Uni\b}

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-10-04 09:07

Henrik K Hansen skrev:

> -100 From: {\b^Uni\b}

Er det første \b ikke overflødigt her?

Hvis Hamster-regex følger de mest almindelige regex-standarder, bør
følgende score på den præcise tekst "Uni" og hverken mere eller mindre:

-100 From: {^Uni$}

(^ og $ er hhv. start og slut på strengen). Men da from-headeren også
indeholder mailadressen, vil ovenstående nok ikke fange den ønskede
afsender.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-10-04 21:41

Henrik K Hansen skrev:

> Det er korrekt, og alt efter hvilken klient afsenderen bruger, er
> Madsen måske nødt til at bruge den her.
>
> -100 From: {^"Uni\b}

Den vil jeg prøve så. :)

--