Mail & kalender på to computere + nettet +~
Fra : Niels Præstegaard \(~

Dato : 28-10-04 19:10

Haver stationær, som jeg primært bruger hjemme.
Bærbar, som jeg bruger på studiet/rejser (ret logisk yes)
Mobil som jeg bruger som en sådan + i stedet for papirkalender (hader det
pis)

Jeg er træt af at det er så indviklet at synkronisere mail, kalender og
kontakter mellem de to maskiner. Vil gerne have en mere sikker
backup-funktion for selvsamme, da jeg er træt af at lede efter pst-mapper og
des lige.

Som det er nu har jeg helt opgivet kalenderfunktionen/synk, da en kalender
ikke er noget værd, hvis den ikke er opdateret. Har af samme grund købt en
papirkalender (må jeg pointere jeg hader det pis!...)
Mail på bærbar, hentes som kopi og på stationær fuldt igennem.

Jeg bruger Outlook, men vil ikke have noget problem i at skulle sætte mig
ind i noget andet. Har også mulighed for at låne serverplads, men er ikke
specielt ferm til det meget teknisk avancerede.

Har set Novell har noget der hedder NetMail. Har hørt om MDaemon og så
selvfølgelig Exchange, som nok har dét jeg gerne vil have, men til en pris
og opsætning, som er helt ude i skoven.

Altså:
Tilgå kontakter, kalender og mail fra web og kunne synkronisere begge mine
pc'ere til alle tider.
Skal ikke død og pine være gratis, men jeg råder ikke over millioner.

Håber på hjælp eller henvisning. Tak.

/Niels Præstegaard

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-10-04 20:41

"Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk.byegones> wrote in message

> [...]
> kontakter mellem de to maskiner. Vil gerne have en mere sikker
> backup-funktion for selvsamme, da jeg er træt af at lede efter pst-mapper

Prøv at tjekke www.synchpst.com som kan synce dine maskiner op mod hinanden,
det kører super, og kan købes for mener jeg 40$.

// Kim

Fra : Niels Præstegaard \(~

Dato : 29-10-04 00:06

> Prøv at tjekke www.synchpst.com som kan synce dine maskiner op mod
hinanden,
> det kører super, og kan købes for mener jeg 40$.

Tak for tippet. Det kan løse problemet med at få mail/kalender osv up to
date på hver maskine, men det løser ikke min udfordring med at kunne tilgå
kalender/mail/kontakter fra nettet, hvilket jeg gerne vil, hvis det kan lade
sig gøre.

/Niels

Fra : J.K.Arning

Dato : 28-10-04 21:41

On Thu, 28 Oct 2004 20:09:54 +0200, Niels Præstegaard (9400) in
newsgroup dk.edb.internet.software.mail+news wrote:

> [...]
> pc'ere til alle tider.
> Skal ikke død og pine være gratis, men jeg råder ikke over millioner.

Jeg er heller ikke millionær men har spenderet det på projectet som der
skulle til for at gøre mig til en, i den henseende, glad mand og har
købt en hosted exchange konto hos scannet.

http://scannet.dk/frame.asp?url=http://scannet.dk/Exchange.htm

Hver en krone kommer igen i form af nul irritationer over ikke lige at
kunne komme til en mail .. kalenderen eller en kontakt.

Jeg tror du vil elske det.

--
Regards
J.K.Arning :: 28-10-2004 22:37:40

Fra : Niels Præstegaard \(~

Dato : 29-10-04 00:08

> http://scannet.dk/frame.asp?url=http://scannet.dk/Exchange.htm
>
> Hver en krone kommer igen i form af nul irritationer over ikke lige at
> kunne komme til en mail .. kalenderen eller en kontakt.

Tak. Det ser godt ud, men jeg skal stå uden andet alternativ, hvis jeg skal
betale små 1500,-/år.
Kan nemt se det vil løse det hele, men det er altså mange penge på SU.

> Jeg tror du vil elske det.

Helt sikkert...hvis bare det kostede 1/3 :-/

/Niels