nogen Webspeed kunder som kører mailserver~
Fra : esben von buchwald

Dato : 27-10-04 16:29

Jeg har en mailserver kørende hjemme (MDaemon på Windows Server 2003) og den
har kørt uden problemer i et halvt år. Men i de sidste par dage har jeg ikke
modtaget nogen af de mails som er blevet sendt til mig, og det virker som om
min server intet modtager på port 25.

Jeg ved at TDC mere eller mindre har lukket for indgående port 25 på alle
deres opkoblinger, så jeg har selvfølgelig deres backup-MX server angivet i
min DNS.
min DNS:

amokk.dk MX preference = 20, mail exchanger = backup-mx.post.tele.dk
amokk.dk MX preference = 10, mail exchanger = mail.amokk.dk

Name: mail.amokk.dk
Address: 80.167.215.62

Ovenstående er IP-adressen på min webspeed-forbindelse.

I min router er angivet følgende:

TCP(25 to 25) 192.168.1.1

Så alt SMTP trafik sendes til min server med ovenstående IP.

jeg har testet på
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
og det ser ud som om min port 25 er "stealth" dvs. fuldstændig lukket

Men ifølge TDC burde det ikke være noget problem, så længe min MX record
henviser til deres backup-mx server, da den som den eneste kan sende til min
port 25.

Jeg har kigget mine gamle mails frem til 19/10 som var sidste dag jeg modtog
mails, igennem og kan se at ikke dem alle er sendt via deres backup-mx:

se f.eks. denne, min sidst modtagne mail:

(amokk.dk) (MDaemon.PRO.v7.2.0.R) with ESMTP id md50000041933.msg for
<############@amokk.dk>; Tue, 19 Oct 2004 05:28:21 +0200

At dømme ud fra denne, ser det ud som om den er gået direkte fra
mail.ngdc.net og til port 25 på min server, mail.amokk.dk

Ved en søgning, fandt jeg ud af at der dog var et par stykker som er
modtaget gennem backup-mx serveren, f.eks. denne spam-mail:

(Postfix) with SMTP id 61E66C1CE; Mon, 18 Oct 2004 15:50:43 +0200 (CEST)

jeg har haft kontaktet TDC, de siger at der ingen problemer er med deres
backup-mx, og mener overraskende nok at det er mellem ½ og 1 år siden deres
port 25 blev lukket!!!

jeg har forsøgt at geninstallere min mailserver, uden at dette løste
problemet.

Så jeg står nu på 8. dag uden at kunne modtage mine emails, selv om jeg har
brugt TDCs anbefalede opsætning i flere år, kan ses på
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_faq_58627

Har andre det samme problem?

På forhånd tak, Esben

Fra : Hans

Dato : 27-10-04 16:59

esben von buchwald wrote:

> [...]
>
> Så jeg står nu på 8. dag uden at kunne modtage mine emails, selv om
> jeg har brugt TDCs anbefalede opsætning i flere år, kan ses på

I følge dette DNS-check er der problemer med en af Gratisdns' navneservere,
men om det har indflydelse på din mail er et godt spørgsmål, for alle andre
funktioner ser normale ud:

http://www.checkdns.net/quickcheck.aspx

Hans

Fra : esben von buchwald

Dato : 27-10-04 17:22

tak...

jeg fandt denne:

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&CMSnyheder_1_actionOverride=%2Fportlets%2Fcms%2Fnyhed%2Fshow_nyhed&CMSnyheder_1id=15+sikring+mod+spam&_windowLabel=CMSnyheder_1&_pageLabel=kndsrvc_nyhedsoversigt

jeg ringede til dem, og talte først med tek. support, som nægtede at åbne
porten, de stillede mig videre til kundeservice som åbnede den for mig

Fra : Kasper Bergh

Dato : 27-10-04 22:29

"esben von buchwald" <s032225@REMOVE-student.dtu.dk> wrote in message
> [...]
>
> jeg ringede til dem, og talte først med tek. support, som nægtede at åbne
> porten, de stillede mig videre til kundeservice som åbnede den for mig

" Du har mulighed for at få åbnet for port 25 ved at ringe til kundeservice
på 80 80 40 10. "

Tvivler på tek.support nægtede dig noget. Mon ikke bare de fortalte dig det
du allerede selv burde have læst i det link du giver om hvor du skal
henvende dig for at få lavet ændringen?

Men forhåbentligt løste det dit problem.

mvh
/Kasper