E-Mail
webnoob 5265
[Dialog] Standarder ved plonk
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-04 12:29

Hej gruppe. Jeg vil gerne kunne ændre på Dialogs standardmåde at plonke
på. Det er let nok at definere en tastaturgenvej til den, men når jeg
vælger "Add Plonk rule" får jeg følgende frem i scoreeditoren:

   [dk.edb.internet.software.mail+news]
   !markread From "Navn på poster"

Jeg vil gerne have:

   [*]
   !markread From "email@på.poster"

- altså dels (og primært) at der plonkes i alle grupper i stedet for kun
den aktuelle, og dels at der scores på mailadressen i stedet for navnet.

Er det muligt?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-10-04 15:29

On Wed, 27 Oct 2004 13:28:57 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen in
newsgroup dk.edb.internet.software.mail+news wrote:

> Hej gruppe. Jeg vil gerne kunne ændre på Dialogs standardmåde at plonke
> på.

Jeg ved det ikke men ville lige henvise til dette script.
http://www.40tude.com/dialog/wiki/index.php/ExpireRelative

Måske er der noget i det du kan bruge ?

Det nævnes ved dette Script at det netop ikke kan lade en plnok action
gælde for andet endden gruppe den bliver udført i da .. og så kommer
forklaringen. Men hvis man kender årsagen burde det vel være muligt at
tage højde for problemet ?

--
Regards
J.K.Arning :: 27-10-2004 16:26:38

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-04 16:11

J.K.Arning skrev:

> Måske er der noget i det du kan bruge ?

Ah jo - takker. Jeg fandt frem til et FAQ-svar der forklarer at man bare
skal trykke Ctrl når man vælger plonk for at gøre det til et globalt
plonk. Og det virker da også fint nok når man vælger plonk via menuen -
men problemet er bare at jeg gerne vil have det som en tastaturgenvej.

Lige over FAQ-svaret om at plonke globalt står der hvordan man ændrer
default plonk-action. Men det bliver jeg heller ikke meget klogere af -
der er ikke vist nogen måde hvor man kan sætte default til alle grupper.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carl Drud

Dato : 27-10-04 17:12

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> globalt plonk. Og det virker da også fint nok når man vælger plonk
> via menuen - men problemet er bare at jeg gerne vil have det som en

Settings-->Configure Buttons/Shortcuts og lav din egen tastaturgenvej.

Mht. at gøre det på email adresse og ikke navn, ved jeg ikke hvordan du
får den til.

Carl

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-04 10:21

Carl Drud skrev:

> Settings-->Configure Buttons/Shortcuts og lav din egen tastaturgenvej.

Jo tak, den kender jeg. Men jeg kan jo ikke definere at min genvej skal
"trykke ctrl" på det menupunkt (Add Plonk Rule) som jeg definerer den
for.

Men jeg opdagede at hvis jeg bare definerer genvejen til at bruge Ctrl
(aktuelt Ctrl-K), så sender Dialog Ctrl-signalet videre til
Plonk-kommandoen.

Så selv om jeg så ikke helt frit kan vælge den tastaturgenvej jeg vil
bruge (og ikke har mulighed for at have en tastaturgenvej til plonk i
enkelt gruppe samtidig med en genvej til plonk i alle grupper), så fik
jeg da løst mit primære problem.

Tak for hjælpen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-10-04 22:36

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev:

> - altså dels (og primært) at der plonkes i alle grupper i stedet for kun
> den aktuelle, og dels at der scores på mailadressen i stedet for navnet.
>
> Er det muligt?

Man kan ændre default scoringen i settings.ini

f.eks

[Scoring]
DefDown=-100
DefUp=+100
DefSubjectPlonk=!ignore,markread
DefPlonk=!ignore,markread

Men om man kan ændre det til det du gerne vil, ved jeg godt nok ikke.

--
Henrik