Start af def. browser!
Fra : Jakob Kragelund

Dato : 14-05-01 16:39

Hejsa!

Jeg sidder og kæmper med en lille men meget vigtig detajle i et program!

Jeg har en hjælp knap som skal åbne "online hjælp" - altså skal knappen åbne
brugerens default browser på en bestemt URL....

Hvordan i alverdenen skal jeg gøre det - jeg er helt lost - er der nogen der
har et par hints til et sted jeg kan starte??

På forhånd tak!
Jakob

Fra : Lars Rosenberg

Dato : 16-05-01 01:24

Det er OS afhaengigt, hvilket goer det svaert at give dig et svar som dur
paa alle platforme.

Lars

Fra : Jakob Kragelund

Dato : 15-05-01 16:48

> Det er OS afhaengigt, hvilket goer det svaert at give dig et svar som dur
> paa alle platforme.

ok - men hvis jeg så siger at mit program skal køre windows(2000) - er det
så muligt at gøre det?

Mvh
Jakob

Fra : Lars Hansen

Dato : 15-05-01 17:44

Ja det kan man godt.

Runtime rt = Runtime.getRuntime();
String args = {"c:\minHjælp.html"};
rt.exec("c:\minHjælpfil.html");

Så vil den åbne den applikation der er tilknyttet .html filer

/Lars Bo Hansen

Fra : Allan Schmidt

Dato : 16-05-01 11:26

> Runtime rt = Runtime.getRuntime();
> String args = {"c:\minHjælp.html"};
> rt.exec("c:\minHjælpfil.html");

skal det ikke være "c:/minHjælp.html" med slash istedet for backslash (java
behandler da alle stier som url'er).
ud over det bør man da enten starte stien som en url eller relativ, hvis det
skal have en chance for at være platforms uafhængig

The MaXx

Fra : Lars Hansen

Dato : 20-05-01 21:06

Jeg har ikke gjort mig så meget i detaljerne, da jeg umiddelbart ville lave
et hurtigt eksempel:)

Der ligger en parameter som en environmentvariabel, der fortæller hvilken
vej slashen skal
vende.( Jeg tror den hedder FileSeparator eller PathSeparator ), så kan man
bruge den
til at adskille med.

Desuden vil koden aldrig nogensinde være platformsuafhængig, da der bliver
udnyttet
en funktion i MS shellen, som starter den rigtige applikation for at åbne et
dokument af
en given type. Det kan du ikke forvente er i andre operativsystemer.

/Lars